Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lily
Hallo iedereen,

Mijn Duitse Dog Tarkan heeft een zéééér ernstig vachtprobleem. :(
Laat me even bij het begin beginnen. Ik barf nu meer dan een jaar. Tarkan heeft ontgiftings verschijnselen gehad welke zich uitte in ooronstekingen, natte buikexceem en jeuk, veel jeuk.
Na enige tijd ging dat allemaal over en kreeg Tarkan zelfs vacht waar ik nooit had durven dromen dat ie daar ooit nog eens haar zou krijgen, dus wij allemaal blij. Wat we wel merkten is dat Tarkan een dubbele vacht leek te krijgen met zelfs slag erin! ( Raszuivere DD met uitmuntende stamboom, begrijp jij ut, begrijp ik ut)
In juli vorig jaar (na een half jaar barf ) kreeg Tarkan een maagtorsie en heeft drie weken in Utrecht gelegen, met een buikvliesonsteking als complicatie na zijn maagoperatie. Hij heeft de periode in Utrecht geleefd op Prins brokken en je begrijpt, toen ie thuiskwam had ik natuurlijk een broodmagere hond vanwege zijn slechte lichamelijke conditie.
Ben gelijk weer gaan barfen en het duurde heel lang voordat ik Tarkan enigzins op gewicht kreeg, en krijg, hijs nog steeds broodje mager.
Het probleem wat nu speelt is dat ie volgens mij "twee vachten"heeft waarvan ie er één aant uittrekken is!
En dan heb ik het niet over zomaar verharen, nee hele bossen vallen eruit, vanmiddag ben ik hem, net als bij een bouvier maar gaan plukken....
Wanneer ik pluk, komt de onderste vacht tevoorschijn en zit gewoon vast.
Wel is de onderste vacht een kompleet andere kleur dan we gewend zijn.
Heeft iemand hier een verklaring voor? Duitse Doggen hebben toch geen ondervacht?
Tijdens de periode van Prins brokken kreeg Tarkan trouwens weer alle verschijnselen van ontgiften, welke nu over zijn.
Dank jullie voor de aandacht!
O ja, met Chuchu de Wawie gaat het super!!!
Door Hitam
Van ondervachten bij Duitse Doggen heb ik geen verstand maar, na een operatie en zeker na zoiets heftigs als een buikvliesontsteking kan hij heel goed weer flink ontgiften en daar past vachtverlies ook bij. Het zal dus wel weer overgaan.
Door conleeuw
ik ken een aantal Duits Doggen, en de ondervacht waar jij het over heb ken ik niet zo. Ook de slag in de haar ken ik niet, maar dat zegt niets, er zijn veel verschillende honden natuurlijk. Ik zou de vermoede hebben dat het als gevolg van de grote ingreep op zijn lijf is, het is natuurlijk niet niets wat er met hem is gebeurt, hij heeft uiteraard een narcose achter de rug en wellicht nog heelwat andere medicatie, bovendien is hij warm gehouden, reden genoeg om wat haar af te stoten lijk mij.  Als hij maar een goede vacht over houdt  en geen ontsteking heb aan zijn huid, zou ik maar hopen dat hij een volledig herstel maakt met zijn vacht.  ;) wel balen dat het zo goed ging met zijn huid ontsteking en vacht en nu weer een beetje terug naar af is ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door