Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door emielenjolanda
goedeavond

een probleem en niet een kleintje maar erg belangrijk.

als mijn hond buiten is aan de lijn of niet valt hij andere honden aan en ook als er een hond naar ons toe komt wil hij er direct mee vechten. dit was al een tijdje als hij aan de lijn zat maar was onder lichte controle. (nu ook niet meer)
heeft iemand hier een opossing voor.

wat ik ook graag wil weten is of het normaal is dat een reu over een gecastreerde reu heen wil dit wilt hij namelijk ook bij de hond van mijn tante.

alvast weer bedankt.

groetjes van emiel en jolanda
Door Laura2004
Het kan idd dat een intacte reu een op een gecastreerde reu gaat rijen. Soms ruiken gecastreerde reutjes blijkbaar lekker voor een intacte reu.

En over dat uitvallen aan de lijn kan ik niet veel zeggen, ik ken de hond niet en weet niet hoe hij zich gedraagt en waarom hij dit gedrag vertoont, dus het lijkt me handig om dit met een gedragstherapeut of op een goede hondenschool (als je daar lid van bent) te bespreken. Zij kunnen de situatie bekijken en je misschien goed advies geven om dit op te lossen.

En je kan je vraag ook op: www.hondengedragsforum.nl stellen.

Succes ermee!

Barfplaats wordt gesponsord door