Ik had haar het artikel van Prof Clemmons van te voren gefaxt en ze had het doorgeploegd.
Ik zat ruim 5 kwartier bij haar, dus om jullie te sparen

N-Acetylcysteine en Aminocaproic acid zijn mensen-medicijnen die zij als DA niet mag voorschrijven. Je kan ze dus wel zelf kopen of bestellen via Internet.
Waarom het kennelijk werkt op DM is haar niet bekend, maar ze heeft een collega DA in Miami en die gaat ze vragen over dit artikel en de genoemde medicijnen. Ook zij denkt dat het te maken heeft met het slijm-oplossen vermogen ervan en de hoge dosis anti-oxidanten. Maar waar de relatie ligt met een immunziekte, is nog niet duidelijk.
Overduidelijk is het belang van anti-oxidanten bij honden met DM. Zij zei dat de genoemde supplementen op zich allemaal goed zijn, maar dat het nogal overdadig is. Je kan het doen, maar je kan je ook beperkten tot een aantal van de belangrijkste en het daarmee een beetje overzichtelijk (en betaalbaar) houden.
De belangrijskte supplementen voor honden met DM zijn (volgens haar):
Glucosamine / Chondroitine (De Groene Os schijnt de beste / zuiverste te zijn)
Vit B
Vit C
Vit E
Selenium
Ginko
Overigens vond zij dat Beau sinds zijn eerste bezoek in november 2002 niet achteruit was gegaan (ben ik met haar eens). Je kan dus stellen dat we hem redelijk in remissie kunnen houden, zij het wel dat hij dus anabolen heeft gekregen.
Maar we hebben dus alweer 2 jaar gewonnen en hij gaat nogsteeds goed!
Wat ik zelf verder nog zou aanbevelen (dat heeft mij DA dus niet gezegd) is een goed constitutie-middel voor je hond, afgestemd op zijn homeopatische "type". Hiervoor zou je dus een afspraak kunnen maken met een goede homeop. DA. Vooral als de winter nadert, geeft het Beau echt een "pep" om goed de natte / koude periode door te komen.
Als me nog meer te binnenschiet, meld ik me wel weer. Ik krijg in ieder geval een mailtje van haar als ze haar vriendin in Miami heeft gesproken over de medicijnen, dus dat zal ik nog posten als het binnen is.
Rosita, ik hoop dat je hier wat mee kan en dat ik je toch een beetje kan overtuigen dat we het "zwaard van Damocles" nog een hele tijd van Ammie's koppie weg kunne houden .
Dikke

Peet