Ik heb eigenlijk een vraagje namens iemand anders. Al ben ik zelf ook benieuwd. Ik kwam zojuist met Maxi voorbij Maxi's beste speelkameraadje en z'n baasje gewandeld. De hond was los en stond in de deuropening en ik dacht dat de hond wel naar ons toe zou komen (omdat hij ons altijd zo enthousiast begroet). Maar hij bleef staan en z'n baasje kwam naar me toe. Hij zei dat z'n hond erg ziek was. De hond heeft vreselijk waterige diarree (het zou er echt uit spuiten...) en is in een hele korte periode 8 kilo afgevallen! De hond was sloom en had nergens zin in (bleek al uit het feit dat hij niet naar Maxi toekwam, maar achteraf misschien maar goed, als het besmettelijk zou zijn). Hij was vanmorgen met z'n hond naar de dierenarts gegaan en deze dacht dat het
misschien een virusje zou kunnen zijn. Of heel
misschien een vergiftiging. Ik vroeg of de ontlastig was onderzocht, maar dat was niet het geval. De dierenarts heeft de hond een spuit gegeven (ik weet eigenlijk niet precies wat), speciale brokken (

) en een zoutoplossing of iets dergelijks voor door het drinkwater. De hond dronk goed, erg veel zelfs, maar had absoluut geen trek in de brokken (

). Dit is wat de dierenarts heeft gedaan en nu was het verder maar afwachten. Ik vond het zelf behoorlijk heftig klinken. Nou heb ik dan eigenlijk een paar vragen. Waar doet dit jullie aan denken? Inderdaad een virus? En kan je daar dan verder niets aan doen? En is er wellicht iets wat je de hond kan geven in deze situatie, wat weinig kwaad kan (omdat je natuurlijk ook niet echt zeker weet wat het is)? Iets wat misschien helpt om aan te sterken ofzo? In ieder geval iets wat je naast de dingen van de dierenarts kan proberen? Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!