Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chrisje
Even mijn vraagje wat schikken:

- hond 1 komt bij hond 2.
- twee dagen later ontdekken ze dat hond 1 kennelhoest heeft, maar op het moment van het bezoek waren er nog geen symptomen.
- is er nu gevaar dat hond 2 ook kennelhoest gaat krijgen?
- Bij hond 2 zijn er ook nog geen symptomen, maar is er nu gevaar voor onze honden als we op bezoek gaan bij de hond 2 (zonder onze honden)? Kan kennelhoest overgebracht worden door kledij?

Is het wat duidelijk?
???
Door chrisje
Dus even anders formuleren...

kan kennelhoest overgebracht worden van hond/mens/hond?? ;)
Door tessa
Ja volgens mij wel, het is zo besmettelijk als de pest. Een hond zal ook wel al besmettelijk zijn als er nog geen syptomen zijn  denk ik.
Door Angelique
Kennelhoest heeft dacht ik een incubatietijd van circa één week. Het kan dus goed dat de hond die nu nog geen symptomen heeft deze in de loop van de week wel gaat krijgen. Het is besmettelijk, maar het is niet gezegt dat iedere hond die met een besmette hond in aanraking komt ook kennelhoest krijgt.
Hier kwam er laatst eentje pruttelend bij een show vandaan, maar verder heeft niemand hier daar een besmetting van opgelopen. De pruttelelaar was na 2 dagen echinacea en Natterman ook alweer uitgepruttelt. Weinig reden tot paniek in ieder geval (wat mij betreft)
Door conleeuw
Angelique schreef: Kennelhoest heeft dacht ik een incubatietijd van circa één week. Het kan dus goed dat de hond die nu nog geen symptomen heeft deze in de loop van de week wel gaat krijgen. Het is besmettelijk, maar het is niet gezegt dat iedere hond die met een besmette hond in aanraking komt ook kennelhoest krijgt.
Hier kwam er laatst eentje pruttelend bij een show vandaan, maar verder heeft niemand hier daar een besmetting van opgelopen. De pruttelelaar was na 2 dagen echinacea en Natterman ook alweer uitgepruttelt. Weinig reden tot paniek in ieder geval (wat mij betreft)
en niet iedere hond die kennelhoest heeft wordt ook daadwerkelijk echt ziek of gaat ervan kuchen, want Bess had een paar jaar geleden kennelhoest, en het is dat de dierenarts er naar zocht, omdat er hier een epidemie was, anders hadden wij het nooit geweten, mevrouw was niet ziek, kuchten niet, helemaal niets ;)
Door chrisje
Hun honden hebben ook geen enkele keer gekucht toen we er waren. Ze vertonen nog geen symptomen, maar de hond waar ze verleden week mee in contact gekomen zijn, wel.
Toen we thuiskwamen hebben we direct onze kledij uitgedaan en onze handen gewassen met Dettol.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door