Heeft iemand nog tips? Toch maar naar de da ookal is de mais nu uit haar systeem?
Alvast bedankt,
Henk en een zielig donjaatje

Moderator: Lizzy
pike schreef: Ik laat ook gras eten als ze dat perse willen. Ze spugen het óf uit en maken zo hun maag schoon, óf ze poepen het uit (soms al hééél snel na het gras eten) en spoelen zo hun darmen schoon. En als ze tussendoor eens wat gras weghappen, dan is het gewoon voor de lekker.Rakker eet het ook voor de lekkerte, studeert af voor koe denk ik. Als ik met iemand sta te praten of we zitten een poosje op een bankje in het park vreet hij bijna altijd gras. Heel af en toe kotst hij ervan, maar dan zit er een grasje dwars. Normaal komt het er gewoon aan de achterkant weer uit
202spots schreef: deze reactie hebben ze niet van 'n paar maiskorrels hoor.Ze heeft gisteren alleen kvv gehad, ze heeft ook niks qua bot kunnen gappen ofzo dus. Het scherpe is denk ik ongekauwd gras, haar ontlasting na de mais was gewoon een bos stengels en nog goed te herkennen, misschien dat ze een stengel in haar keel heeft hangen misschien?. Wel vreemd dat het dan toeval zou zijn dat ze naar de resten van een paar korrels mais direct zon berg gras in haar ontlasting heeft. En die hoeveelheid gras is groot hoor, ongeveer 3 dagen normale hoeveelheid ontlasting in een keer. Normaal kotsen ze dat ook uit, maar zij doet dat blijkbaar niet zo goed.
Mais allergy uit zich meer in huidzuikte(jeuk e.d)
Wanneer ze nu zo'n last heeft van maag of slokdarm dan is er denk ik 'n andere oorzaak..
Misschien hard botje wat dwars zit, of niet helemaal verteerd is of zo?
Ik zou dus wel grass laten eten, meestal weet de hond zelf hoeveel er gegeten moet worden on te gaan spugen...
wanneer ze dan spuugd komt er uit wat er dwars zit...
Het menu van koeien bestaat voornamelijk uit kuilgras(met graszaad), maar ook corncob(gemalen maisplant) enzovoorts. Dit lijkt me wel goed vergelijkbaar eigenlijk. Dan nog zullen er verschillende soorten bacterien in de pens huizen, dus misschien ook voor de granen en voor de groene delen(cellulose) apart?Corncob is volledig ONverteerbaar voor honden!!
202spots schreef: ben blij dat Donja nu beter voeldZe voelt zich wel beter(ze loopt nu weer vrolijk rond) maar ik juigde toch een beetje te vroeg, volgens mij is haar slokdarm geirriteerd geraakt want ze horkt en snorkt nog wel af en toe(meer door haar neus als dat het lijkt of ze op de grond kotst).
Kuszco schreef: Bij ons is dat ook zo. Ze eten wel gras en braken er niet van.Hoi,
Bij het eten van veel gras komt het dan in de darmen. Daar kun je dan ook weer problemen van krijgen.
Te veel gras is niet goed volgens mijn DA. Ik let daar nu op. Ze eten op de eerste wandeling wat gras en dan hou ik het voor gezien. Vooral dan ieuwe jonge gras vinden ze heerlijk. Ik heb ook begrepen dat gras een aanvulling is op KVV of BARF
vanwege de zuurgraad in de maag. Ik laat ze dus wel wat eten maar niet te veel.
Ik hoop dat het wer snel beter gaat bij juliie.
Beterschap.
Groetjes Liliane