Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Golum
Gollum is gisteren te grazen genomen door een stafford teef   :(
Ik had haar aan de lijn, de stafford was ook aan de lijn maar dat meisje hield haar niet en de teef kwam zo op Gol afgerend en greep haar in de nek en begon me toch te schudden!! Gelukkig teef van Gollum afgekregen, verder gewandeld en gecheckt. Op het eerste gezicht kon ik niks vinden, bij de DA vonden ze wel bijtgaten.
Nu heeft Gollum antibiotica, ik heb ook probiotica in huis maar wanneer is het het handigst om te geven? Tijdens de ab kuur of erna of allebei? Ik heb aan antibiotica: Clavubactin
probiotica: Bifidobacterium bifidum, lactobacillus acidophilus en lactobacillus bulgaricus.
Gelukkig is alles weer goed nu met Gollum, maar we waren wel allebei onwijs geschrokken! Arm pupje  :(
Door Golum
Lizzy schreef: Beide. Zowel tijdens als na de AB kuur doe je er goed aan om probiotica te geven. Sterkte met Gollum!
Dankjewel  :)
Ik vroeg het me af of het wel zin had omdat naar mijn idee antibiotica alle bacteriën dood, dus ook de goede. Is dat niet zo?
Door Lizzy
Golum schreef: Dankjewel  :)
Ik vroeg het me af of het wel zin had omdat naar mijn idee antibiotica alle bacteriën dood, dus ook de goede. Is dat niet zo?
In dit boek: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 517.0.html staat geschreven dat probiotica helpt om de bijwerkingen van de AB kuur, tijdens de kuur, zoveel mogelijk beperken. En ik heb ook gemerkt dat het werkt. Minder vaak diarree en dat soort dingen. Maar hoe het precies werkt? Dat weet ik ook niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door