Hoi,
Daan (Amerikaanse Cocker Spaniel) is nu 2 jaar en 9 maanden. Hij woont al ruim een half jaar bij mij, maar heeft al teveel eigenaren gehad die niet wisten hoe ze met hem om moesten gaan. Gevolg daarvan is dat Daan nooit (her)opgevoedt is. Dat zorgt nu voor veel storend gedrag en dat ben ik dmv een doorlopende cursus bij de dierenbescherming aan het proberen om te buigen in gewenst gedrag.
Nou heb ik het idee dat een deel van zijn gedrag het gevolg is van zijn hormonen. (Grommen naar andere reuen, extreem veel intresse in teefjes)
Misschien kan ik dat gedrag wel in goede banen leiden met intensief oefenen, maar ik vraag me toch af of ik niet de proef op de som moet nemen met een chemische castratie .
Daan castreren vanwege zijn haantjes gedrag speelt al een tijdje door mijn hoofd, maar de vraag is. Is dat nodig? Is het niet te trainen? En als ik wil kijken of het werkt, moet ik dat dan nu al doen of nog even wachten? (We trainen nu ongeveer 5 weken bij de Dierenbescherming)
Zo'n chemische castratie werkt ongeveer 2 maanden. Ik wil eigenlijk gewoon weten of ik dat nu moet doen of eerst nog een tijd aankijken wat de training teweeg brengt.
Groetjes Marieke