Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lantsoght
nu zou ik toch graag eens weten of het goed is om looktabletten te geven of niet. In het boek van Lonsdale lees ik dat look niet goed omdat een hond daar anemisch zou van worden. Bij Gert De Bolster lees ik dan dat hij aanraadt om 1 x/week een teentke look te mengen onder het eten. Wat is daar nu van?
Door Lizzy
Ik vind knoflook tabletten zinloos, terwijl je zo gemakkelijk vers kunt geven. Bovendien zijn pillen zeer geconcentreerd en kan een hoge concentratie knoflook inderdaad bloedarmoede geven. Veiliger is het om gewoon af en toe een stukje verse knoflook te geven.
Door lantsoght
Bedankt, ik zal er dan maar mee stoppen met die tabletten. Ik gaf die 2 tabletten/dag dus eigenlijk niet goed. Het is de hondenkapster die zelf ook berners fokt die me dit aangeraden heeft. Als ik zo af in toe in 1 teentje bij de groentenmix doe kan dat geen kwaad?
Door Lizzy
lantsoght schreef: Bedankt, ik zal er dan maar mee stoppen met die tabletten. Ik gaf die 2 tabletten/dag dus eigenlijk niet goed. Het is de hondenkapster die zelf ook berners fokt die me dit aangeraden heeft. Als ik zo af in toe in 1 teentje bij de groentenmix doe kan dat geen kwaad?
De meeste mensen geloven dat knoflook helpt tegen wormen en vlooien en teken. En hoewel daar geen enkel wetenschappelijk bewijs voor is, geloof ik daar zelf eigenlijk wel in. Maar, volgens mij is het juist verse knoflook, die stinkt, zinvol. En dus niet de pillen, die vaak niet stinken. Volgens mij is het prima om bijvoorbeeld 2 of 3 keer per week een half teentje knoflook door de groentemix te doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door