Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
Zomaar even een vraag, altijd handig om te weten: kun je dat eigenlijk ook gewoon aan je hond geven ???
Door Lizzy
Als ie diarree heeft bijvoorbeeld? In principe kan het. De vraag is alleen of het altijd verstandig is. Ik denk van niet.... Diarree is een natuurlijke reactie van het lichaam. Vrijwel altijd om schadelijke stoffen kwijt te raken. Met Norit stop je de diarree waardoor schadelijke stoffen zich juist ophopen ipv het lichaam te verlaten. Maar er zijn situaties denkbaar waarbij Norit wel raadzaam is. Bij zekere vergiftigingen en bij bepaalde soorten diarree.
Door Jojo
Oh ik dacht dat norit niet zozeer is om te stoppen?! Dacht alleen om schadelijke stoffen te absorberen enzo ??? Er zit toch niet iets stoppends als loperamide oid in??
Door Lizzy
Ik heb een keer naar een programma op Discovery zitten kijken. Daar werd een jongen met ernstige diarree behandeld met actieve kool. Waardoor hij bijna het leven liet. Juist doordat de actieve kool allerlei stoffen bindt, bond het in dit geval de bacterieen bij elkaar en veroorzaakte dat de bacterieen niet versnelt het lichaam konden verlaten. Waardoor de bacterieen zich razendsnel in het lichaam vermenigvuldigden. Waardoor hij bijna het loodje legde.
Door Lizzy
Hier staat ook in het boekje Groene Kracht, fytotherapeutische gids:

"Toepassingen: alle vormen van buikloop, diarree, voedselvergiftiging, helpt ontlasting dikker te maken, etc.

Kool heeft de eigenschap in zeer kleine deeltjes uiteen te vallen. Zo ontstaat er in de maag een groot totaaloppervlak waar vocht en schadelijke of ongewenste stoffen en darmgassen zich aan kunnen binden".
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door