Moderator: Lizzy
jeanne schreef: Ik ken hondjes (meestal zijn het die kleintjes) die volgens hun baasje als een soort automatische piloot aan hun voetjes knabbelen, maar dan vooral de voorvoetjes. Het lijkt me bij deze hondjes dan ook een soort tic.Vergis je niet Jeanne Dobermanns, Labradors, Duitse Herders, Golden Retrievers, Ierse Setters staan er om bekend dat zij vaak aan dat poot likken lijden.
Maar omdat jouw hond het ook aan zijn achterpoten doen lijkt me toch dat er iets anders aan de hand is.
Ook omdat ie zo vaak achter zijn oor krabt, hij heeft toch duidelijk jeuk dan, lijkt me.
Nitus schreef:Dit is heel waarschijnlijk. Doordat de poot ziek was, is hij er aan gaan likken, nu is het een soort gewoonte, nu is de poot stuk, moet er van alles gebeuren om erger te voorkomen dus stress. En zo wordt het dan een vicieuze cirkel.
Ik denk dat het bij Nitus een combinatie van medisch en gedrag is. Hij had waarschijnlijk iets aan zijn poot, want hij likte constant aan dezelfde poot, maar die moet nu een paar keer per dag verbonden worden en dat geeft natuurlijk stress, want het is wel een zeer pootje. Verder moet hij wanneer wij weg zijn en 's nachts een muilkorf om anders vreet hij het verband eraf, gevolg stress.
En het is een heel gevoelig hondje. Heb hem net maar even wat rescue-druppels gegeven, misschien dat dat helpt.