Ik barf sinds november 06 en het bevalt mij prima, maar toch heb ik een hardnekkig probleem met één van mijn Duitse Doggen.
En dat zijn vacht problemen, eigenlijk meer huidproblemen. Rocks doet het prima op het voer, Tarkan heeft altijd problemen met zijn huid. Tarkan is een zeer allergische hond, kan tegen geen één kant en klaar voer. dus das makkelijk.
Sinds Tarken barft is zijn gedrag er zo op vooruit gegaan dat alle gezinsleden met open mond staan bij de positieve verandering van karakter.
Maar nu de huid : terwijl ik dacht het na een aantal weken onder controle te hebben( vacht glom, uitslag werd eindelijk minder, geen jeuk meer) is het nu in alle hevigheid terug. Het zijn platte rode vlekjes vooral op de onderkant van de ribben op de flanken daar waar de vacht dunner wordt.. Na verloop krijgen ze allemaal een korstje. De buik blijft gelukkig buiten schot, maar ook de borst zit onder.De uitslag jeukt niet.
Wie weet raad?!!!!
Het menu van de honden bestaat uit kippennek,kippen bouten, kippenkarkas, lamsribjes ,vlees en vet snijdsels van de Islamiet plus ook de botten worden door deze slager geleverd, kopvlees,pens, lever, vis( filé) sardien uit blik, rauwe eieren, gemalen ei doppen,schapenvet, zonnebloemolie, gepureerde groenten. Wat ik inmiddels wel via een eliminatie dieet heb uitgevogeld is dat Tarkan ook loeiallergisch blijkt voor yoghurt, als ie dat eet krijgt ie een natte plakkerige pijnlijke uitslag op de buik.
Wie helpt?!!!!
Hartelijk dank, vooral namens Tarkan