Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kdecoene
Zonet een artikel gelezen dat je groene leem niet samen met hun voedsel mag geven, er moet minstens een1/2u tussen :-[
Daydo krijgt nu al een week groene leem maar MET zijn voeding, is die kuur nu verloren gegaan ?  :(
Hoe geven jullie dan die groene leem?
Daydo had overgegeven + diaree vandaar de groene leem en pro biotica.

Zijn stoelgang gaat op en af gisteren weer diaree(voeding eergisteren=kleine zalmkop250gr + eendenek met kop 300gr)

gisteren geen eten gegeven ook geen leem en pro biotica, helemaal niets

Deze nacht weer diaree :(
Ik weet het niet meer ik krijg zijn stoelgang niet in orde.
Vandaag kreeg hij kipkarkas.
Hij heeft geen koorts 38°, buiten dat zijn ogen iets roder zijn is hij niet zichtbaar ziek.
Ik weet het niet, wat kan ik nog meer proberen of toch maar de da opzoeken?
Door Boefke
Groene leem kan gewoon door het eten volgens mij. Zo heb ik het iig ook gegeven op aanraden van een DA.

Mijn hond is ook af en toe wat kwakkelig op het moment, soms btje diarree, soms overgeven. Volgens mij heerst er vanalles. Zolang hij eetlust heeft, levendig is, geen bloed poept ed kijk ik het aan. Maar bij jouw hond klinkt het wel iets heviger dan hier :-\
Door Lizzy
kdecoene schreef: Zonet een artikel gelezen dat je groene leem niet samen met hun voedsel mag geven, er moet minstens een1/2u tussen :-[
Daydo krijgt nu al een week groene leem maar MET zijn voeding, is die kuur nu verloren gegaan ?  :(
Hoe geven jullie dan die groene leem?
Daydo had overgegeven + diaree vandaar de groene leem en pro biotica.

Zijn stoelgang gaat op en af gisteren weer diaree(voeding eergisteren=kleine zalmkop250gr + eendenek met kop 300gr)

gisteren geen eten gegeven ook geen leem en pro biotica, helemaal niets

Deze nacht weer diaree :(
Ik weet het niet meer ik krijg zijn stoelgang niet in orde.
Vandaag kreeg hij kipkarkas.
Hij heeft geen koorts 38°, buiten dat zijn ogen iets roder zijn is hij niet zichtbaar ziek.
Ik weet het niet, wat kan ik nog meer proberen of toch maar de da opzoeken?
Nou, wij hebben geleerd dat je groene leem prima samen kan geven. En nee, de kuur is zeker niet verloren gegaan.

Ik weet niet hoe lang Daydo nu problemen heeft met de ontlasting? Maar als het te lang duurt, zou ik zeker naar de DA gaan. Hoewel ik wel moet zeggen dat er van alles en nog wat heerst. Het lijkt wel een epidemie! Of heeft je hond al langer dunne ontlasting? Zo ja, hoe lang en heb je het idee dat er een verband is met de voeding? Heeft je hond geen wormen?
Door kdecoene
Ook al gedacht in de richting van wormen.
Maar de ene dag wel en de andere dag  geen diaree  sinds vorige week woensdag.
In de richting van zijn voedsel was het eerste waar ik aan dacht.
Na zalmkop is het altijd iets dunner,  het was maar een kleintje en hij kreeg ook eendnek met kop.
Gfmix met blikvis en orgaan was dan weer normale stoelgang, en die keer zou het dan wel aan de voedselcombinatie kunnen liggen.
Hij is absoluut niet ziek, hij eet goed, is actief en alert voor te werken.
Ik wacht het nog wat af en anders eventjes langs de da.
Iemand een idee hoeveel een stoelgang onderzoek ongeveer kost, doet de da dat zelf tijdens de consultatie of moet het naar een labo gestuurd worden ???
Ik heb dat nog nooit laten doen voor we barf gaven, kreeg hij 1à2keer per jaar een ontworming.

Nu 1,5j zonder medicatie, uitgezonder de jaarlijkse entingen die durf ik niet weg te laten. Misschien met de oudste die is er nu 12j en gaat niet meer mee op wedstrijd. Hoe doen jullie het dan als ze meegaan op vakantie?
Ik geloof dat ik het mezelf nooit vergeef als er 1 ziek word door het niet krijgen van een enting. Hoever gaan jullie in het al dan niet geven van entingen?
Laatst gewijzigd door kdecoene op wo 24 jan 2007, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
geef je ook al probiotica? Want dat vind ik toch wel de meest waardevolle aanvulling bij aanhoudende diarree.
Ik heb het ook wel eens gehad hoor, met één van mijn honden. Echt wekenlang diarree, ik werd er niet goed van (en helemaal wanhopig).
Ik gaf iedere dag probiotica in biogarde maar toch reageerde hij niet goed op de biogarde en toen ik daarmee gestopt ben ging het een stuk beter.

waar ik ook nog wel eens naar grijp bij aanhoudende diarree is Volcolon. Dat is een bepaalde vezelmix in een zakje, moet je natuurlijk niet de variant met een smaakje nemen  ;)
De dieren-variant heet Isogel.
Laatst gewijzigd door Femke op wo 24 jan 2007, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door