Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
mijn hond heeft een wond, vrij groot, niet gehecht, is aardig aan t dichtgaan.
heeft ab gehad tot gisteravond, maar het ziet er vrij rood uit moet ik zeggen, niet lelijker dan eerst, maar wel roder nu en het word wel steeds vies door de modder.
ben bang dat t nu gaat ontsteken. :-\

ik vroeg me af wat ik nu het beste kan doen, omdat het dicht aan t gaan is, vraag ik me af of ik het wel in de biotex moet doen, omdat je t dan week houd. :-\
ik heb waterstof gebruikt en wondspray, dat vind ie helemaal niet erg, kan ik beter daarmee doorgaan?
of toch steeds de wond schoonmaken met water?(omdat er ook bagger bij komt?)
of maakt waterstof t al schoon?
ik heb ook traumeel gegeven maar helpt dat tegen ontsteken of alleen de pijn?
en is er iets wat ik kan doen tegen ontsteking behalve nieuwe ab geven?
af en toe leg ik een verbandje aan maar dat ik binnen 10 minuten in 1000 stukjes  :-X
Door Mevroi Kruim
Zit de wond aan een poot?
Ik zou eerlijk gezegd zelf voorkomen dat de wond vies wordt. Dus niet in de modder, evt. sok aan (als het aan een poot zit) en iig afdekken tijdens het wandelen. En aan de lijn.
Biotex is voor ontstoken wonden goed en ook nodig, als er nog troep in de wond zit die eruit aan het zweren is mag hij niet dicht dus heeft het zin om het week te houden.
Door danielle1980
Kruimel schreef: Zit de wond aan een poot?
Ik zou eerlijk gezegd zelf voorkomen dat de wond vies wordt. Dus niet in de modder, evt. sok aan (als het aan een poot zit) en iig afdekken tijdens het wandelen. En aan de lijn.
Biotex is voor ontstoken wonden goed en ook nodig, als er nog troep in de wond zit die eruit aan het zweren is mag hij niet dicht dus heeft het zin om het week te houden.
ja het is aan een poot, het is ong 6 cm lang, hij staat net niet op de wond zeg maar.
binnen houden is geen optie, ik gok zo maar dat het dan knokken word hier, kan m wel op het terras alleen doen bv, dat is betegeld, maar ook niet helemaal schoon.
aan de riem uitlaten zal ik doen, sok lukt niet had ik al geprobeerd, maar omdat ie dan over zn klauw heen zit en de klauw tegen de wond gaat drukken, word ie beetje gek. :-X
aangezien ie verder heeel makkelijk is, zal dat wel pijn doen. :-\
ik leg wel verband aan tijdens t wandelen dan.

ik zal m gelijk in de biotex doen een paar dagen.
als de wond goed schoon is dan stoppen ermee?
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 09 jan 2007, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door