Normaal als ik 's ochtends de kamer in loop, kijkt Maxi even op wie het is, kwispelt, rekt zich nog even uit en komt je begroeten. Vanmorgen ging dat anders. Ze was heel onrustig en maakte al snel duidelijk dat ze naar buiten moest. Ze moest meteen poepen: een gedeelte vast, maar ook een heel dun en geel gedeelte. Vervolgens heeft ze 2 keer geel schuim overgegeven. Ze doet ontzettend zielig :( . Ze heeft gisteren kippenvleugels, kippennekken en geitensnippers gehad. Lijkt me niet dat ze daarvan aan de diarree gaat? Maar nu verklapt mijn moeder net dat ze een plakje peperkoek heeft gekregen... ??? . Zou dit nu de reden van de diarree kunnen zijn? Of wat zou het kunnen zijn? Is peperkoek eigenlijk slecht?
Het overgeven van geel schuim 's ochtends, werd ooit door mijn dierenarts verklaard door het hebben van een lege maag. Is dit inderdaad meestal de oorzaak? Zou ik er dan goed aan doen om later op de avond nog wat te voeren? Of zou dit overgeven in verband staan met de diarree?
Ze is nu in ieder geval heel zielig aan het doen. Ze wil ook niks. Soms piept ze even. Het lijkt me dat haar maag en alles wat overstuur is door de diarree en het overgeven. Of overdrijf ik nu? Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk wat kan ik nu het beste doen? Niks geven en maag helemaal tot rust laten komen? Is vasten nu slim om te doen (ik doe dat eigenlijk anders niet)? Of kan ik beter iets voeren? En wat dan?