Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
We barfen nu bijna 3 weken. De resultaten zijn zeer bemoedigend. De oogjes worden schoner. Het traanvocht wordt helderder en de huidschilfers zijn zo goed als verdwenen. Maar kan het kloppen dat onze oudste kooiker van 7 meer is gaan plassen sinds we barfen? heeft iemand hier ervaring mee? Gisternacht heeft ze zelfs een hele grote plas in huis gedaan (mmmmh, mijn parketvloer) Dit was wel na het eten van een makreel waarna ze aardig wat gedronken heeft. Persoonlijk vind ik het meer doorspoelen niet erg maar het valt me wel op. ;)
Door *Dorothea*
Mijn hond is ook veel meer gaan plassen sinds hij van de brokken af is. Maar ik had het idee dat hij veel te weinig dronk. Nu drinkt hij nog steeds weinig, maar plast wel veel meer door al het vocht in de voeding. Ik ben juist wel blij dat de boel nu lekker doorstroomt
Door Shirley-Chicky
Voor mijn idee drinkt Chicky bijna niets meer sinds ze op haar vlees zit.
Alleen wanneer ze een flinke wandeling gemaakt heeft wil ze eens drinken maar verder eigenlijk bijna niet. Plassen doet ze wel gewoon regelmatig.
De d.a. vertelde me dat het in ieder geval betekend dat ze genoeg vocht uit haar voeding haalt. (logisch verhaal eigenlijk) Toch geef ik haar nu wat water bij haar voeding zodat ze wat extra vocht binnen krijgt. (ze heeft last van gruis, dus doorspoelen is bij haar nu juist van belang)
Door Mevroi Kruim
Als ze evenveel blijft drinken als toen ze brokken at krijgt ze veel meer vocht binnen en dat moet er ook weer uit.
Vaak is veel drinken een gewoonte, met name na het eten. Ik zou in dat geval gewoon de waterbak wegzetten na het eten, minimaal een uur, zodat ze niet zoveel drinkt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door