Boef heeft weinig ondervacht, heeft een droge huid (soms met schilfers) maar een vacht die eerder vet aanvoelt en heeft regelmatig in de halsstreek een soort eczeemplekken.
Ik had een speciale tarwekiemshampoo gekocht die de huid verzorgt en de vacht reinigt om haar daar zo af en toe mee te wassen als die vacht weer erg vettig aanvoelt. Een paar maanden geleden heb ik haar daar mee gewassen. Een paar dagen erna heeft ze echter 's nachts heel haar poten kaalgeplukt. Aan de huid was echter niets te zien ???
Ik was niet zeker of het door de shampoo kwam, maar heb haar voor de zekerheid maar niet meer gewassen. Ze is verder van haar vacht afgebleven.
2 maanden geleden heb ik haar geplukt en ze heeft daarna wel wat meer ondervacht gekregen, maar toen ik haar van de week borstelde vond ik wel dat ik er behoorlijk veel ondervacht uithaalde (meer dan bij m'n andere honden). Ik zag ook wat schilfertjes, dus besloot ik eens borageolie te gaan proberen. Nu was dat hier even niet verkrijgbaar, dus heb ik haar een paar dagen een ander voedingssupplement gegeven. Het is een soort namaak-Velcote. Inmiddels heb ik borageolie kunnen bemachtigen en daar ben ik vandaag mee begonnen, maar nu zag ik vanavond dat ze opnieuw haar achterpoten heeft kaalgeplukt.
De kale plekken zitten aan de buitenkant van haar poot en aan de huid is opnieuw geen enkele irritatie o.i.d. te zien.
Iemand enig idee wat dit kan zijn of nog beter: Hoe we van deze problemen af komen? Ik zag wel dat dat voedingssupplement ook tarwekiemolie bevat, dus misschien is ze daarvoor allergisch? Maar hoe kan het dan dat je aan de huid niks ziet?
Ik heb dit probleem uiteraard al eerder aan de da voorgelegd, maar die kwam niet verder dan een hydrocortidermzalfje voor de eczeemplekken.