Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#638013
Hitam schreef: Volgens mij kun je ook prima 3 diersoorten voeren. De rest zou mooi zijn maar is niet noodzakelijk.
Daar verschillen wij dan in van mening. Je kunt de lat wel steeds lager leggen, maar wanneer je met 3 diersoorten gaat barfen en je kunt qua vleesbotten komen aan kip, kip, kip en kip: dan wordt het toch al verhipte snel barfen met kip. En wanneer iemand graag goedkoper wil voeren, wordt dat dus geen biologisch kip, maar plofkip. Dus dan krijg je plofkip, plofkip, plofkip, beetje rund en een beetje koolvis. Ik zou mijn honden zo niet willen voeren.
Door Lizzy
#638015
KayleighShanden schreef: Ziet er wel mooi uit idd......alleen die groentemix is teveel...Tannetje vertelde me dat ik moet uitkijken met groente vanwege shanden zijn PH....dus beter zo'n 2 keer in de week ofzo.

Ik heb van Tannetje vernomen dat die hoeveelheid afwisseling in vleessoorten niet heel erg nodig is, omdat als je ziet wat je voert in Cb kip en rund...das ook maar altijd hetzelfde...
Ik vind het erg lastig dat iedereen wat anders zegt...dan weet je helemaal niet meer waar je het zoeken moet....toch?
Je kunt natuurlijk niet zeggen dat dit teveel groente is. Er staan niet eens hoeveelheden bij.

En zoals je kunt lezen, ben ik het niet met Tannetje eens. Ik vind ook niet dat je versvlees moet vergelijken met zelfsamengestelde maaltijden. Tenzij je zelf ook gaat zitten aankloten met een premix. En dat zou ik nou echt af willen raden, gezien zijn struviet.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 24 sep 2006, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#638016
En als ik nou bijvoorbeeld die lamrijst zou laten maar eens wat geitenvlees bestel...ik zie net dat dat bij die canis naturalis ook te krijgen is...misschien is dat ook oke....dat hoef je bijna geen Cb meer te geven...of is dat weer te simpel gedacht?

Ik zag dat exelbestandje van hoe je kan berekenen wat je hond nodig heeft per week...leek me wel wat...ik heb alleen geen exel dat is jammer....maar is wel aan te komen denk ik.
Dan komt het op bijna volledig barfen aan met wat smuldier enkelvoudig...met de onderdelen die ik krijgen kan...ook leuk...dan gebruik ik jou menu Lizzy, maar kan je dit dan elke week gebruiken, maar dan  zoveel mogelijk proberen af te wisselen ofzo?
Door Daisy75
#638018
Lizzy schreef: Daar verschillen wij dan in van mening. Je kunt de lat wel steeds lager leggen, maar wanneer je met 3 diersoorten gaat barfen en je kunt qua vleesbotten komen aan kip, kip, kip en kip: dan wordt het toch al verhipte snel barfen met kip. En wanneer iemand graag goedkoper wil voeren, wordt dat dus geen biologisch kip, maar plofkip. Dus dan krijg je plofkip, plofkip, plofkip, beetje rund en een beetje koolvis. Ik zou mijn honden zo niet willen voeren.
Plofkip wat is dat?
Ik kan aan hele mooie kip komen hier bij een slagertje (islam geloof ik) voor niet al te veel geld...vleugels bijvoorbeeld 1,99 per kilo
En ik wil idd niet te simpel voeren hoor....maar idd niet al te duur ook, in ieder geval niet dat ik duurder uit kom dan met cb...en nogmaals wat ik al eerder zei, eventueel maar wel cb of die prijs in ieder geval blijven betalen want ik wil niet minder van kwaliteit gaan geven hoor geloof me...heb veel over voor mn honden...zolang ik ook nog een boterham heb.
Door Lizzy
#638020
KayleighShanden schreef: En als ik nou bijvoorbeeld die lamrijst zou laten maar eens wat geitenvlees bestel...ik zie net dat dat bij die canis naturalis ook te krijgen is...misschien is dat ook oke....dat hoef je bijna geen Cb meer te geven...of is dat weer te simpel gedacht?
Nee hoor, helemaal niet simpel gedacht. Dat zou perfect wezen.
Ik zag dat exelbestandje van hoe je kan berekenen wat je hond nodig heeft per week...leek me wel wat...ik heb alleen geen exel dat is jammer....maar is wel aan te komen denk ik.
Dan komt het op bijna volledig barfen aan met wat smuldier enkelvoudig...met de onderdelen die ik krijgen kan...ook leuk...dan gebruik ik jou menu Lizzy, maar kan je dit dan elke week gebruiken, maar dan  zoveel mogelijk proberen af te wisselen ofzo?
Ja, de rekenhulp kun je van barfclub downloaden. Is wel handig. Maar, als je me zegt hoeveel Shanden per dag eet en hoeveel maaltijden je hem per dag wilt geven, wil ik je ook vertellen hoeveel je van wat moet geven hoor. Wat mij betreft kun je dit iedere week gebruiken. Het menu zelf bevat gewoon genoeg afwisseling. En als je dan de juiste hoeveelheden van de diverse spullen geeft, dan kun je dit zo iedere week geven (tenzij je zelf vindt dat hij van het een of ander meer of minder moet hebben. Of dat je een keer iets anders goedkoop kunt scoren. Kijk, ik geef bijv. op zaterdag altijd parelhoenkarkassen. Maar als ik kwartelkarkas heb weten te scoren, dan geef ik die. Snap je?).
Door Daisy75
#638021
Lizzy schreef: Je kunt natuurlijk niet zeggen dat dit teveel groente is. Er staan niet eens hoeveelheden bij.

En zoals je kunt lezen, ben ik het niet met Tannetje eens. Ik vind ook niet dat je versvlees moet vergelijken met zelfsamengestelde maaltijden. Tenzij je zelf ook gaat zitten aankloten met een premix. En dat zou ik nou echt af willen raden, gezien zijn struviet.
nee oke dat is waar staan geen hoeveelheden bij, sorry verkeerd begrepen...ben ook maar een leek!
Ik wil niet aankloten met premix, ik wil helemaal niet aankloten met mijn hond dat is zeker!
Door Lizzy
#638023
KayleighShanden schreef: Plofkip wat is dat?
Ik kan aan hele mooie kip komen hier bij een slagertje (islam geloof ik) voor niet al te veel geld...vleugels bijvoorbeeld 1,99 per kilo
En ik wil idd niet te simpel voeren hoor....maar idd niet al te duur ook, in ieder geval niet dat ik duurder uit kom dan met cb...en nogmaals wat ik al eerder zei, eventueel maar wel cb of die prijs in ieder geval blijven betalen want ik wil niet minder van kwaliteit gaan geven hoor geloof me...heb veel over voor mn honden...zolang ik ook nog een boterham heb.
Plofkip is een andere benaming voor bio-industrie-vleeskuikens.
Door Daisy75
#638024
Lizzy schreef: Plofkip is een andere benaming voor bio-industrie-vleeskuikens.

Oh oke, maar denk wel dat dit mooie kip is bij die turk (haha zeg altijd turk maar is een afghaan geloof ik)
Door Daisy75
#638025
Lizzy en wat vind jij van bijvoorbeeld muskusrat, kan ik ook aankomen....dat is in belgie het waterkonijn wat ze serveren in restaurants....schijnt te lijken op konijn...erg lekker schijnt hahaha...
Door Daisy75
#638030
Lizzy schreef: Nee hoor, helemaal niet simpel gedacht. Dat zou perfect wezen.
Ja, de rekenhulp kun je van barfclub downloaden. Is wel handig. Maar, als je me zegt hoeveel Shanden per dag eet en hoeveel maaltijden je hem per dag wilt geven, wil ik je ook vertellen hoeveel je van wat moet geven hoor. Wat mij betreft kun je dit iedere week gebruiken. Het menu zelf bevat gewoon genoeg afwisseling. En als je dan de juiste hoeveelheden van de diverse spullen geeft, dan kun je dit zo iedere week geven (tenzij je zelf vindt dat hij van het een of ander meer of minder moet hebben. Of dat je een keer iets anders goedkoop kunt scoren. Kijk, ik geef bijv. op zaterdag altijd parelhoenkarkassen. Maar als ik kwartelkarkas heb weten te scoren, dan geef ik die. Snap je?).

Oke graag als je zou willen...wil je het dan ook voor Kayleigh uitrekenen, die is wat kleiner?

Ik kan dan dus komen aan, kippenekken, kippenvleugels en hele kippen, geitenvlees (als het goed is als ze het hebben) runderkopvlees, hart, pens en misschien muskusratten en dan de smuldier enkelvoud kip en rund en blikjes sardien,makreel en zalm, en koolvisfilet...en dan laten we de CB er buiten?

Shanden weegt 24 kilo en eet 700gram CB per dag.
Kayleigh weegt 18 kilo en eet 300gram Cb per dag...ik voer ze twee keer per dag
en zou je evntueel voor de hond van een vriendin (die wil ook graag mee doen) ook willen berekenen, die heeft een benner senner van zo'n 60 kilo.

Ik zou het erg tof vinden van je bedankt
Door Lizzy
#638032
Komt voor mekaar, ik ga dat uitrekenen voor je. Wil je 1 of 2 keer per dag voeren? En de CB laten we erbuiten, OK? (je kunt altijd, als je een keer geen tijd hebt, een willekeurige maaltijd vervangen door CB natuurlijk).

Volgens mij kun je die rat prima voeren. Als ze het eten he... Want met Shanden moet je dat misschien even afwachten.... Zeg, hoe zwaar weegt zo'n rat, weet je dat? Ongeveer hoor.
Door Daisy75
#638034
Lizzy schreef: Oh, ik zie het al: 2 keer per dag!
haha ja...zo'n rat weet ik niet...maar laat die maar gewoon even buiten het menu, die kan ik dan altijd als extra afwisseling gebruiken als ze em zouden lusten ja toch?

Idd cb kan ik dan gewoon kopen maar en af en toe als vervanger gebruiken  idd...handig
Gebruikersavatar
Door Angelique
#638037
KayleighShanden schreef: Oh oke, maar denk wel dat dit mooie kip is bij die turk (haha zeg altijd turk maar is een afghaan geloof ik)
Voor die centen is het ook gewoon een plofkip hoor ::)
Door Lizzy
#638044
Oeps! Lust Shanden lever? Want als je dus helemaal geen versvlees meer gaat voeren, zal hij toch 1 keer per week een beetje lever moeten eten.... Als je een Islamitische slager in de buurt hebt, dan verkoopt hij zeker kippenlever, lamslever, kalfslever, runderlever....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door