Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Moos
#56515
Jolly schreef:

ja ik woon in de buurt, in Breezand.
Maar een goede DA zou ik zo snel even niet weten. Ga eigenlijk nooit en als ik ga is het bij 1ntje in Hippolytushoef. Die weet hoe ik denk over spuiten etc ;D
Dan ga ik nog eens even verder op zoek als er zich weer eens iets voordoet waarover ik en de DA het niet helemaal eens zijn ;D
Door Moos
#56532
202spots schreef: Het ligt er misschien aan WAT voor test word gedaan.
(Bij sommige drug tests dan MOET de urine gekoeld zijn)
Maar wanneer het om de pH en Gruis in urine gaat dan mag het in ieder geval niet in de koelkast bewaard worden.
Omdat er dan gruis word gevormd tijdens de koeling maar ook wanneer het ongekoeld TE lang zit te wachten.
Op: http://home.att.net/~hattrick-dals/Diet.html
Zegd het bij "Bij Monitoring pH levels" o.m
"Make sure the urine is FRESH when checking for pH or crystals. Crystals are a normal formation in refrigerated urine or urine that as sat for some time."

Dus het kan best dat bij de test van Moos,de urine zelf de gruis had gevormd tijdens de wachttijd en de koeling.
Misschien had Moos helemaal geen gruis :-\ :-\
Ik ben nog eens even verder gaan zoeken en op deze site

http://www.rush.edu/webapps/rml/RMLTest ... sp?id=2868

staat inderdaad ook: Refrigeration may cause a change in pH and the formation of crystals in specimens.

Nu gaat deze site wel over mensen, maar ik neem aan dat dat hetzelfde idee is.

Hmm, toch vreemd dat de DA daar dan niks over zegt als je urine moet komen brengen als dit correct is...
Door Moos
#56585
Lizzy schreef: Maar, piest hij nu minder tegen gordijnen enzo, door de behandeling?
Nou, niet door de behandeling. Na twee maanden was hij blaasgruis vrij, maar bleef hij tegen de gordijnen en zo piesen bij anderen.
Ook had hij erg veel last van voorhuidonsteking. Op advies van de da, en de omgeving, heb ik hem toen laten castreren. Het was niet echt mijn beste keuze, maar op dat moment was ik nog niet zo goed geinformeerd als nu moet ik eerlijk toegeven.
Voordat ik tot castratie over ging heb ik hem eerst chemisch laten castreren om te kunnen zien of hij erg ten nadele zou veranderen, en of het uberhaupt wel zou helpen. Ik merkte helemaal niks, behalve dan dat hij niet meer bij iedereen in huis ging staan plassen.
Omdat ik voorderest niks merkte dat hem ten nadele deed veranderen is hij toen echt gecastreerd.

Zoals ik al zei had ik het achteraf misschien liever op een andere manier op willen lossen, maar tja, het is nu gebeurd en gelukkig is hij nog steeds helemaal niet veranderd, behalve dan dat hij niet meer bij mensen binnen plast.

Maar voor de castratie merkte ik dus geen verschil in plasgedrag voor of na het Hills dieet.
Laatst gewijzigd door Moos op zo 22 feb 2004, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#56648
Dus hij heeft nog wél voorhuidontsteking maar hij piest niet meer tegen de gordijnen. Begrijp ik het zo goed?

Mmm, als ik het zo lees, dan heeft Dory misschien wel gelijk en heeft jouw hond nooit blaasgruis gehad... Maar goed, doet er nu niet meer toe! Ik denk overigens dat de casteratie misschien niet zo'n gekke beslissing was hoor. Tenslotte piest hij nu niet meer en het kan best zijn dat zijn voorhuidontsteking ook vanzelf nog wel minder wordt. Hoe lang is de casteratie geleden? Want er kan drie maanden overheen gaan voordat de voorhuidontsteking verdwijnt.

Trouwens, wat wel goed helpt tegen voorhuid onsteking is om het te spoelen met een oplossing van:

Echinacea Angustifolia + Echinacea Purpurea en gekookt water (afgekoeld). Je neemt 10 delen water en 1 deel Echinacea en dan doe je dat in een injectiespuit (zonder naald ;D) en spoelt daarmee zijn piemel.

Groetjes, Lizzy
Door Moos
#56670
Je hebt het bijna goed ;D. Hij piest niet meer, en hij heeft ook geen last van voorhuidonstekingen meer.

De castratie is nu zo'n 4 maanden geleden. Op zich was het ook niet zo'n foute beslissing, alleen heb ik het idee dat ik me er zo wat makkelijk vanaf gemaakt heb.

Maar uiteindelijk heeft het wel veel opgelost; hij plast niet meer bij anderen, geen voorhuidonsteking meer, en ik kan nu beter signaleren mocht hij blaasproblemen krijgen. Dit was namelijk erg lastig omdat hij sowieso te pas en te onpas markeerde, dus hij plaste altijd erg vaak.

Dat plassen bij anderen was een enorm probleem omdat hij altijd overal mee naartoe gaat, en ik hem op een gegeven moment dan bij anderen vast moest gaan leggen, en dat was voor hem ook erg naar. Dus vandaar dat ik ook tot castratie ben over gegaan, hij had zo ook niet zo'n leuk leven meer als hij overal vast moest liggen.

Maar omdat ik ook vaak hoor dat dit met consequenter de dominantie van jezelf bevestigen, en straffen als je het ziet opgelost kan worden soms, heb ik het idee dat ik een beetje voor de makkelijke weg gekozen heb....

Maar door het Hills dieet merkte ik dus totaal geen verandering in zijn plasgedrag, dus misschien is dat gruis wel gevormd doordat de urine te lang in de koelkast stond. Maar misschien ook niet.

Van de week ga ik weer even urine langs brengen, dus dan is het afwachten of er blaasgruis gevonden wordt....
Laatst gewijzigd door Moos op zo 22 feb 2004, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#56873
Urine mag inderdaad niet in de koelkast bewwaard worden als het om gruis gaat. Bovendien komt bij gezonde honden zonder problemen ook nog wel een gruis voor. Alleen gruis zegt dus niets..............
Door Moos
#56892
Hitam schreef: Urine mag inderdaad niet in de koelkast bewwaard worden als het om gruis gaat. Bovendien komt bij gezonde honden zonder problemen ook nog wel een gruis voor. Alleen gruis zegt dus niets..............
Wat bedoel je precies met alleen gruis zegt dus niks?
Komt gruis dan vaak voor bij honden zonder dat dat problemen hoeft te geven?

Maar het feit dat de urine in de koelkast bewaard is kan de uitslag dus beinvloed hebben?
Laatst gewijzigd door Moos op ma 23 feb 2004, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#57800
Ja en ja, bij gezonde honden en katten zit er soms ook gruis in de urine.
En het feit dat de urine in de koelkast bewaard is geweest kan ook het gruis veroorzaakt hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door