Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#56399
Lupa schreef: maar hoe kan het dat jaren geleden verboden werd en nu alweer met honden reclamen gemakt wordt/
Ja, dat was ook mijn ergernis en dan nog de honden er voor gebruiken. Indiote reklame. Voor de schoonmaak houd ik het wel bij de groene zeep. Ook voor het wassen van de hondedekens enz. anders krabben ze zich de klaplazarus bij gebruik van zeepoeder of gel.
Door Diegel
#56403
casangio schreef:

Voor de schoonmaak houd ik het wel bij de groene zeep. Ook voor het wassen van de hondedekens enz. anders krabben ze zich de klaplazarus bij gebruik van zeepoeder of gel.
Ik gebruik hier altijd Ecover producten voor schoonmaak en was. Respecteert de natuur en mijn ventje is nogal snel allergisch aan wasproducten en van Ecover heeft hij geen last. Het ruikt ook allemaal heel lekker...
De hond zal het allemaal worst zijn...
Door SHIVA
#56476
Een buurtbewoonster heeft in het verleden wel last gehad met de frebeze
Ze hebben een canadesche herder en is erg schoon op haar huishouden
dus een uitkomst voor haar
jammer de hond begon overal kale plekken te krijgen
in het begin hadden ze er nog geen erg in ,
en de da ook niet
tot dat iemand het zo terloops eens aan haar vroeg
zovan je gebruikt toch geen frebreze
ze is er mee gestopt alles goed gewassen en schoongemaakt en je zag de hond weer opknappen
als je haar nu tegen kom en je vraagt aan haar wat ze van de reclame vindt
komt er nog net geen rook van af
en iedereen die ze tegekomt met een hond waarschuwt ze wat een troep dat is
(soms ontwijk ik ze
even geen gezeur)
gr shiva
Door avalon
#56720
Ik vindt febreze stinken. Ik ruik liever mijn hond die net door de regen heeft gelopen dat net gespoten Febreze
Door tieneke
#56727
avalon schreef: Ik vindt febreze stinken. Ik ruik liever mijn hond die net door de regen heeft gelopen dat net gespoten Febreze
Er was toch ook zoiets als hondenparfum ???
Hoe verzinnen ze het allemaal!
Geef mij dan maar die oud-Hollanse hondenlucht ;D
Door Nelly
#56818
Vind febrèze luie-wijvenspul ;D Als ik te lui ben geweest om te poetsen, wat echt weleens gebeurd, dan mogen evt. bezoekers best ruiken dat ik honden, katten en vogels in huis heb 8). Ze zien ze toch ook? ::)
Door Helen
#56938
Nelly schreef: En wat is er tegen ouderwets schoonmaken, schrobben en luchten ??? :-\ ::)
Ik ben ook van het "daar zijn ramen toch voor"-type ;D


groetjes Helen
Door billie
#57386
in de dogma staat een stukje dat
''AJAX rode bloemen festijn'' allergische reacties kan geven bij honden (en kinderen)
de Firma Ajax garandeerd dat het spul absoluut niet giftig is.
er zijn wel honden en kinderen die een allergische reactie kunnen vertonen door de sterke lucht of Na aanraking.
ze adviseren om met schoon water na te dweilen.
Door SHIVA
#57389
Wat ik gebruikt aan schoonmaak middelen zal niet iedereen blij mee zijn maar ik gebruik dus gewoon gloor met een druppeltje afwas er in
en daar maak ik alles mee schoon
mijn katten worden helemaal dol gaan liggen rollen en zijn niet meer van mijn handen af te slaan
of het goed is zeker niet maar,
het ruikt fris en alles is ontsmet en de vloer is weer mooi schoon
af en toe lopen ze wel eens in de strond en krijg je van die vieze plekken
hup gloor erop en de dweil er over en schoon is het weer
gr shiva
Door billie
#57412
ik stond er wel een beetje van te kijken hoor,
het kwam vanmiddag tussen neus en lippen door ter sprake maar ik had echt zoiets van ''sjips'' die heb ik ook in huis :o

dat van febreze wist ik ook niet, er gaat nog steeds een wereld voor me open hier
maar febreze gebruik ik gelukkig niet mensen mogen best ruiken dat ze een dierenhuis binnen stappen
buiten ruiken ze de paarden en schapenmest al, moet ik dan binnen moeilijk gaan doen.. neeeeee
Door tieneke
#57494
Ook bij ons in de bijkeuken en keuken soms hondenharen en zand uit de rijbak van de paarden.
Ondanks regelmatig stofzuigen ligt er altijd wel wat.
Als iemand er last van heeft doen zij hun ogen maar dicht of gaan lekker weg!
Mijn schoonmoeder maakte verleden jaar augustus de grote fout om over Kobus te zeggen dat hij stonk!!
Zij vroeg ook of ik het niet smerig vond om Kobus in mijn keuken te laten.
Vervolgens vroeg ze of ik niet iedere dag dweilde omdat ze het vies vondt een hond in de keuken. :o
Omdat ik net 4 dagen thuis was uit het ziekenhuis en verging van de pijn heb ik haar er niet persoonlijk uit gepleurd.
Mijn man was even weg en was bloedlink toen hij dit hoorde.
Ik heb haar wel gezegd dat als ze er last van had ze gewoon haar biezen moest pakken!
Mijn schoonzus kalmeerde haar en zei dat Kobus helemaal niet stonk en dat ze altijd wat te zeuren had.
De volgende dag was ze weg,godzijdank.
Sindsdien komt ze er niet meer in het secreet! :-X
Door Jolly
#57506
goh, ik heb ook zo;n schoonmoeder. laat zij nou ook niet van honden houden, maar helaas voor haar, haar man, zoons en schoondochter wel :D. ze is ook altijd aan het zeuren over die haren die ze( joepie en sissy) verliezen en dat ze altijd maar moet stofzuigen. Chasey blijft daarom ook in de bijkeuken,en de dames meestal ook, maar die mogen van het basje wel mee naar binnen ;D.

Op zich kan ik me het best voorstellen dat ze gek wordt van die kleine haartjes die in hun nieuwe bank kruipen, ze kruipen helemaal weg in het stof, maar prikken dus wel :-\. ze stofzuigt de bank elke dag, maar dat helpt niet. Ik gaf haar als tip om met een vochtig spons of zeem over de bank te gaan, zodat de haren daarmee weg gaan. Ging ze proberen, maar asl iemand anders nog een tip heeft? graag.

Oja Joepie en sissy zitten zelf niet op de bank maar wel op schoot en onze kleren hebben dus ook die haren vandaar dat er op de bank dus dan ook haren liggen.
Door tieneke
#57520
Nou Jol wedden dat jij niet net zo'n schoonmoeder hebt als ik ;)
Zelfs mijn man wordt helemaal knettergek van haar :D
Ook van hem mag ze voortaan lekker thuisblijven.
Gelukkig woont ze ver weg.
En die Fybreze zal zeker harder stinken dan mijn lekkere lieve Snolliewollie :-*
Door Truus
#57521
Jolly schreef: goh, ik heb ook zo;n schoonmoeder. laat zij nou ook niet van honden houden, maar helaas voor haar, haar man, zoons en schoondochter wel :D. ze is ook altijd aan het zeuren over die haren die ze( joepie en sissy) verliezen en dat ze altijd maar moet stofzuigen. Chasey blijft daarom ook in de bijkeuken,en de dames meestal ook, maar die mogen van het basje wel mee naar binnen ;D.

Als ze er last van heeft, doet ze toch even een plaid over de bank....misschien een leuk verjaardags kadootje ;D

Op zich kan ik me het best voorstellen dat ze gek wordt van die kleine haartjes die in hun nieuwe bank kruipen, ze kruipen helemaal weg in het stof, maar prikken dus wel :-\. ze stofzuigt de bank elke dag, maar dat helpt niet. Ik gaf haar als tip om met een vochtig spons of zeem over de bank te gaan, zodat de haren daarmee weg gaan. Ging ze proberen, maar asl iemand anders nog een tip heeft? graag.

Oja Joepie en sissy zitten zelf niet op de bank maar wel op schoot en onze kleren hebben dus ook die haren vandaar dat er op de bank dus dan ook haren liggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door