Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#55876
ha die Paul,

Ik had al zo'n vermoeden met die Megaderm maar ik dacht ik neem het toch mee (en met een beetje mazzel vergoed de verzekering dit maar dat zal wel niet :-\). Het kost per flesje van 250 ml 13.13 euro. Hij moet 20 ml per dag gaan krijgen (pas na de AB-kuur) :-[

Anyway, je advies is natuurlijk altijd welkom ;D want ik wil natuurlijk heel graag dat hij lekker in zijn vel komt te zitten (letterlijk en figuurlijk ;D).

Ik zal morgen ff in mijn vriezer kijken want volgens mij is de bodem al weer aardig in zicht en heb ik weer het eea aan voer nodig dus dan spreek ik je wel ff live. Ik zal je morgen wel even mailen.

Groetjes!
Door tieneke
#55891
Gelukkig valt het mee,ja die hotspot is wel balen.
Zit je hond net lekker in zijn vel en vacht,krijgt hij weer een kale plek erbij.
De diarree is volgens mij een virusje wat rondwaard.
Na verleden week heeft Kobus eergisteren laat in de avond wat smeuige poep eruit geperst.
Nee he,niet weer dacht ik al bij mijzelf,maar het was gelukkig eenmalig en gisteren en vandaag heeft hij maar 1 keer gepoept.
En dan nog zeer weinig ook,en alles keurig hard.
Sinds de Carnibest poept hij minder dan ooit.
Terwijl er iedere dag 1600 gram vlees in verdwijnt! :P
Paul had gelijk:vleesetende olifanten bestaan ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#57038
zo, Bas gaat weer de goede kant op, hij begint weer goed te eten, zijn ontlasting is nog niet helemaal oke maar wel beter. Hij wordt ook weer wat levendiger.

Ik denk nog een paar dagen en dan istie wel weer de oude (nou ja, op die kale plekken na dan ;D).

Het blijkt hier in de buurt toch te heersen want nu vertelden diverse hondeeigenaren dat hun hond dit ook had gehad maar dan was het eigenlijk binnen 3 dagen weer voorbij..... naja, Bas moest het dus weer eens anders doen dan de anderen :P
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#57081
yep, die plekken zie ik met de dag verbeteren. Op de hotspot na, die doet er iets langer over want die was zich stiekum al aan het uitbreiden maar die is wel rustiger nu.

Tis wel goed geweest om naar de DA te gaan want dit was niet (zo snel) weggegaan zonder hulp van de medicijnen. Tja, soms moet je wat ::)
Door Truus
#57084
Als dit goed helpt is het alleen maar fijn en het moet allemaal niet te lang duren.
Met Mila kijken we nog even af . Vanavond heeft ze een klein beetje kip/rijst op. Vannacht was het weer raak en de hele dag sliep ze. Als het lang gaat duren gaan we ook naar de D.A. ;)
De darmen van Timo waren ookal aan het rommelen. Ik denk dat ze elkaar aan hebben gestoken.
Het zijn net kinderen..als de een ziek is...komt de ander ook ;D
Door Nelly
#57686
Heb deze topic nu pas gelezen. Balen Ivonne dat Bas (weer) een hot spot heeft, weet wat het is. Boet kreeg het van granen, hoefde maar een korstje brood te pikken en het was weer mis. Jànken kun je dan. Gelukkig dat-ie verder alweer wat opknapt.
En Truus, hopenlijk gaat het met jouw hondenkind ook de goede kant op. Weet je wat me opvalt? Vaak als jullie het over 'n virusje hebben, honden aan de dunne enzo, dat er hier niks aan de hand is. Net of het toch wat uitmaakt dat het hier minder dicht bevolkt is, zowel met mensen als met honden.
Door Truus
#57687
Nelly schreef: Heb deze topic nu pas gelezen. Balen Ivonne dat Bas (weer) een hot spot heeft, weet wat het is. Boet kreeg het van granen, hoefde maar een korstje brood te pikken en het was weer mis. Jànken kun je dan. Gelukkig dat-ie verder alweer wat opknapt.
En Truus, hopenlijk gaat het met jouw hondenkind ook de goede kant op. Weet je wat me opvalt? Vaak als jullie het over 'n virusje hebben, honden aan de dunne enzo, dat er hier niks aan de hand is. Net of het toch wat uitmaakt dat het hier minder dicht bevolkt is, zowel met mensen als met honden.
Ja Nelly zou heel goed kunnen dat dat de reden is.
Met mijn hondenkind gaat het weer goed hoor, ze is weer aktiever en zwaait met haar staartje en heeft vanavond weer eens redelijk gegeten. Morgen even haar poepie afwachten ;D
Bedankt :-*
Door Paul_Barte
#57691
Je redenering klopt helemaal Nelly!!

Des te meer honder er in een bepaald gebied lopen c.q. uitgelaten worden des te groter de kans is op o.a. Giardia!!

Zelf woon ik 50 meter van een park af waar zeer veel honden worden uitgelaten. De hele buurt is hier zo'n beetje diervriendelijk en de kans bestaat dat ze met zijn tienen of meer lopen te spelen.
Indien ik dan al die flatsen zie liggen soms met het schuim er nog op dan weet ik al hoe laat het is.
Dit is niet iets wat soms is maar regelmatig voorkomt :-\
Meestal ga ik met mijn honden aan deze rage voorbij aangezien hun weerstand natuurlijk vrij groot is maar zo af en toe ga je toch de mist in. In de meeste gevallen wacht ik even af en herstelt eventueel dun poepen zich vanzelf maar soms red je het gewoon niet op de natuurlijke manier en moet je naar wat medische middelen grijpen.....het is helaas niet anders.
Ik denk dat het risico is wat je loopt als je met veel honden in een relatief kleine omgeving zit. Het grote voordeel is natuurlijk wel dat er altijd wat te spelen valt ;D ;D
Door qyan
#57696
Truus schreef: Als dit goed helpt is het alleen maar fijn en het moet allemaal niet te lang duren.
Met Mila kijken we nog even af . Vanavond heeft ze een klein beetje kip/rijst op. Vannacht was het weer raak en de hele dag sliep ze. Als het lang gaat duren gaan we ook naar de D.A. ;)
De darmen van Timo waren ookal aan het rommelen. Ik denk dat ze elkaar aan hebben gestoken.
Het zijn net kinderen..als de een ziek is...komt de ander ook ;D
qyan is gvd sinds vanavond ook aan de spuitpoep.
als hij al iets eet komt het er meteen weer uit :-X
nou ja, moesten morgen toch al naar de da omdat we een darmontsteking vermoedde :-\
Door qyan
#57697
Ivonne schreef: een hond een aan/uit knopje zou hebben zodat ie me kan vertellen waar ie last van heeft.

Bas loopt weer eens te klooien; zondag ontdekten we een plek op zijn achterhand waarvan ik vermoed dat het een hotspot is, vacht weggeknipt, de boel schoongemaakt en ingesprayed met een homeopathisch goedje dat goed voor hotspots is.
Nou, ik zie bijna geen verbetering en de plek lijkt zich uit te breiden.

Ook is Bas ongelofelijk aan de dunne (geel) en wil zo goed als niet eten, dit nu al zo'n 3-4 dagen.

Ik snap er helemaal niets meer van en denk dat ik toch maar richting DA moet. :-\
qyan heeft het nu ook, water en geel :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door