Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#55164
Helen schreef:

Persoonlijk zou ik zelfs iets meer dan 125mg geven. Mijn hond van 11kg gaat pas aan de kak van 1500mg per dag. Niet dat ik dat geef, maar mij lijkt 125 mg weinig. Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Misschien moet je ff aan Tannetje vragen hoeveel zij aanraadt.

groetjes Helen
Mijn hond van 23 kilo gaat van 50 mg al ontzettend aan de slinger....

Het criteria is dus niet "de slinger" als wel dat de urine voldoende wordt aangezuurd.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 18 feb 2004, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#55167
Lizzy schreef: Roter is ascorbineZUUR en ze hebben zelfs een variant waar ook cranberry inzit:

http://www.roter.nl/site/producten/vita ... ?bstatsc=1
Ah dank je jij hebt al een vit. C site gevonden!! Jeetje Lizzy wat gaat jouw hond snel aan de slinger zeg ;D Nee ik bedoelde niet dat je de max. hoeveelheid aan moet houden, maar dat je even moet kijken welke hoeveelheid jouw hond aankan als indicatie voor de dagelijkse hoeveelheid die je kan geven. Bijv. Balou kan makkelijk 1000 mg per dag hebben. Dat doe ik niet dagelijks maar twee a drie dagen in de week. Zou ik het wel dagelijks geven dan zou ik ongeveer de helft van de hoeveelheid die ze aan kan zonder aan de slinger te gaan geven. Daarnaast moet je dan bij een hond met blaasgruis checken of hij inderdaad zijn urine genoeg aanzuurt. Of klopt mijn redenatie voor geen kant? ???


groetjes Helen
Door Moos
#55169
Goh, kom ik thuis van mijn bijbaantje staan er weer nieuwe antwoorden op mijn bericht met nieuwe informatie. Onwijs bedankt allebei!

Ik denk dat ik Moos 150 gram ga geven (dat zijn namelijk precies 3 pilletjes), en dan kijk hoe het gaat. Hij is van 125 gram tenminste absoluut niet aan de diarree.
Ben blij dat Roter de goeie is! Nu maar hopen dat het goed genoeg aanzuurt zo.

Die Vit. C en cranberry combi klinkt trouwens ook wel erg goed. Ik zal eens even rond gaan neuzen of een drogist hier in de buurt dat heeft :)
Laatst gewijzigd door Moos op wo 18 feb 2004, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Moos
#55299
Nou, ik heb vanochtend gemeten en de Ph was 5.9. Heel goed dus. :D

Vanavond maar even nog een keertje meten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door