Iemand een alternatief voor de rijst met kip ?
Moderator: Lizzy
Elvira schreef: Nelson heeft al een tijdje af en toe diarree, soms gaat het dagen goed, maar dan ineens is het weer zacht. Hij is levendig, heeft trek en moet er niet vaker uit, dus hij is niet echt ziek. Vandaag zijn we toch maar naar de dierenarts geweest, want het duurt nu wel erg lang. De eerste vraag was natuurlijk "wat eet hij". Toen bekeek hij z'n gebit en concludeerde dat hij een pracht gebit had. Lamsribben vond hij niet goed, die splinterde, we konden beter runderbotten geven. Hij dacht dat z'n dikke darm geïrriteerd was, dus die moest tot rust komen. Hij raadde aan om veel rijst te geven met gekookte kip en als dat goed ging lamshart (natuurlijk ook gekookt).Jawel hoor, zijn normale voer en dan in kleinere hoeveelheden verdelen. Zolang zijn maag/darm niet op orde is zou ik geen ribben o.i.d. geven, wel gewoon klein gevogelte.Vooral geen botten. Verder heeft hij medicijnen : salazopyrine 3 x daags 1½ tablet.
Iemand een alternatief voor de rijst met kip ?
Angelique schreef: Jawel hoor, zijn normale voer en dan in kleinere hoeveelheden verdelen. Zolang zijn maag/darm niet op orde is zou ik geen ribben o.i.d. geven, wel gewoon klein gevogelte.Ik sluit me hier bij aan. Niks geen rijst! Rijst is hartstikke moeilijk verteerbaar. Je kunt gewoon het normale voer blijven geven. In kleine porties. En als de diarree heel erg is (als het als water eruit spuit): desnoods laten vasten. Ik zou wel probiotica geven. Desnoods ook groene leem door het eten doen en even afwachten.
Lizzy schreef:Natuurlijk, hij zei wel dat hij z'n prachtgebit te danken had aan het eten van botten. Volgens mij heeft de andere dierenarts het in de computer gezet, waarom gaat hij naar z'n gebit kijken als hij diarree heeft ? Toen we een paar maanden terug bij de dierenarts waren voor oormijt, heeft de dierenarts vol verbazing naar z'n gebit gekeken. Hij is pas 7 maanden, en toen een maand of 5, dan is het toch normaal dat hij een goed gebit heeft ?
Runderbotten: ik neem aan dat je weet dat je deze vooral niet moet geven en dat je DA qua botten uit zijn nek kletst? Ik zou zijn voedingsadviezen maar even laten voor wat ze zijn......
nikèdog2000 schreef: ja wat klets die da dan zegJA maar jouw pup krijgt ook rauw, dus dat telt niet.
mijn pup is ook 7 maanden en een prachtig wit gebit
is heel normaal