Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inimine
misschien een rare vraag,maar ik las op internet iets over een hondentoilet,zo kan de hond ook plassen als je niet thuis bent,of als hij snachts erg nodig moet.
het is hier niet nodig want mijn hond is al goed zindelijk,maar ik vroeg me af of zoiets voor een hond niet erg prettig is?
het lijkt me erg vervelend om je plas de hele nacht of de hele dag op te moeten houden (baasjes te werk bijv) en ik vroeg me af of dat ook gevolgen kan hebben voor de gezondheid van de hond als hij regelmatig erg lang zijn plas op moet houden,aangezien dit voor mensen namelijk wel gevolgen kan hebben,was ik benieuwd hoe dat bij honden zit.
zo'n hondentoilet lijkt me erg fijn voor een hond,mits het maar niet ten koste gaat van de wandelingen natuurlijk!
Door Lil
euh die hondentoilet is formaat puppie... Lukt voor een herder niet (zels al heb ik maar een kleintje van 60 cm).

Ja, lang plasophouden is erg slecht voor de nieren en bevorderd de vorming van blaasgruis (even niet vragen welk type), omdat de urine zo lang in de blaas blijft. Ook verhoogd het de kans op ontstekingen door bacterievorming.

Maar voor een grote hond lekker een hondenluik en een tuin, als ik al langer weg ben dan laat hij zichzelf even uit achter op het gazon... Alleen nu nog zorgen voor dat luik ,dat willen ze hier niet...
Door tessa
Mijn shih tzu' s gaan door het kattenluik de tuin in.
De oudste hond is op de "traditionele" manier zindelijk gemaakt en plast liever niet in de tuin tenzij ze echt nodig moet.
De jongste daarintegen is gewend, van pup af aan dat als ze moet ze naar buiten kan gaan.
Op zich is dat natuurlijk prima aleen het probleem met deze metode is dat ze als ze aandrang heeft ze ook moet plassen en het niet kan/wil ophouden, als het luik dan een keer op slot staat piest ze gelijk in huis... das ook weer niet zo handig :(, en dat gebeurt waarschijnlijk ook als je trainingsmatjes gebruikt.
Ze zijn dan een soort van schijnzindelijk.
Laatst gewijzigd door tessa op zo 11 jun 2006, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Ik vrees dat ik 2 van mijn honden zoiets niet eens aan kan leren. Die zijn frantic hoor. Die moeten PERSEE naar buiten. Sassen in de tuin doen ze al persee niet. En daarnaast moet ik zeggen dat mijn honden eigenlijk altijd kunnen plassen als ze moeten plassen. Ik ben de hele dag thuis en als ze moeten plassen geven ze dat aan. En net voordat ze slapen gaan, laat ik ze ook nog alle drie een keer plassen (of eigenlijk Leo ;D). En 's morgensvroeg is het eerste wat ze mogen: plassen. Ik persoonlijk zou hier dus niks in zien. Maar ik ben het wel eens dat het eigenlijk heel zielig is dat zoveel honden vaak zolang hun plas op moeten houden.
Door Mevroi Kruim
Grappig genoeg hebben ze hier 's cohtends absoluut geen haast. Heer Kruimel doet 's avonds nog een ommetje voor het slapen gaan, meestal sta ik als eerste op, dan ga ik de krant halen, katten binnensleuren, thee zetten, sinaasappeltje persen, ontbijten, en dan doe ik eens de deur van de hondenkamer open. Daarachter liggen dan twee vlaaien op hun bedjes 'o, ben je d'r al?', staan op hun 7 gemakken op, drentelen eens naar de achterdeur, als het regent gaat Tara niet eens naar buiten. Die wacht dan met plassen totdat ik haar naar buiten sleur voor de wandeling.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door