Tot nu toe heb ik alleen ervaring met 'gewone' dierenartsen en m.i. wordt daar toch wel erg snel naar de spuit gepakt. Het schijnt trouwens ook dat mensen dat verwachten. De klant schijnt pas tevreden te zijn als het dier een spuit en medicijnen krijgt. Dat schijnt bij mensen ook zo te gaan. Veel huisartsen schrijven maar wat voor omdat 'men' iets voorgeschreven wil krijgen.
Ik ga naar de huisarts omdat ik wil weten of hetgeen waar ik 'last' van heb ernstig is en of het vanzelf weer over gaat. Is het niet ernstig en gaat het vanzelf weer over dan is het voor mij verder goed, dan hoef ik echt geen medicijnen e.d. Ik wil eigenlijk voor mezelf straks ook op zoek gaan naar een huisarts die regulier combineert met natuurlijk (even zwart wit). Dus wel de reguliere kennis, maar niet direct naar medicatie grijpen als het niet nodig is.
Voor mijn dieren zoek ik dan ook naar een arts die wel de gewone veterinaire kennis heeft, maar dus ook naar alternatieven kijkt. Van de beide dierenartsen van Oase zag ik op de site dat ze beide een reguliere veterinaire opleiding hebben genoten, maar op de site van Natuurlijk voor Dieren kon ik dat niet vinden. Hitam, ik neem aan dat dit bij jullie dierenarts(en) ook het geval is? Ik vindt het prettig om 1 praktijk te hebben waar ik met alles terecht kan, dus niet voor het ene hier en het andere daar. Jullie doen bv ook gewoon entingen, castraties, abcessen, e.d. ? Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb nog helemaal geen ervaring met alternatieve dierenartsen.