Hoi Moos, deze Hill's zijn inderdaad voor (of tegen - het is maar hoe je het bekijkt) Struviet. Ik ga er inderdaad maar vanuit dat het struviet was.
Wat dit Hill's CD voer doet: het bevat weinig eiwitten, weinig fosfor en weinig magnesium. En, het houdt de pH waarde van de unine zuur, namelijk rond de 5.9 - 6.0. Zo moet de gruis dus opgelost worden (Struviet lost weer op in zure urine).
Wat het Hill's SD voer doet: het bevat middelmatig eiwitten, fosfor en sodium en houdt de pH waarde van de urine ook zuur, maar minder zuur als de CD, namelijk 6.2-6.4.
Als jouw hond nu geen blaasgruis en/of blaasontsteking heeft, dan zie ik persoonlijk geen reden om hem dat dieetvoer van Hill's te blijven geven. Maar, ik ben geen dierenarts! Misschien dat Tannetje de Koning hier op wil reageren (zij is lid van Barfplaats en zij is dierenarts)! Je kunt Tannetje ook bellen:
www.holistischedierenartsen.nl
Maar goed, ik zou dus versvlees gaan geven, als ik jou was (misschien even in overleg met een dierenarts die ECHT vestand heeft van voeding dus - en eentje die geen belang heeft bij het geven van zo'n dieet-brok - hoewel ik zelf nevernooit brokken zal geven hoor

). Want, vlees houdt sowieso de urine zuur. Van nature. Ik weet niet in hoeverre Rodi werkt met premixen (vitamine/mineralen complex) en misschien moet je dit ook even aan Tannetje vragen, maar ik denk dat je het beste voor een merk kunt kiezen waar zo min mogelijk toegevoegde vitamines/mineralen in zitten. Misschien dat het ook niet veel uit maakt, maar dat lijkt me een goeie voor de DA. Ik ken de analyse van Rodi niet (staat ook niet op de website
www.rodipetfood.nl).