Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Christel & Luna
Hoi allemaal,

Kunnen jullie me wat advies geven over een kale, korstige plek die onze hus Luna heeft op haar wang. Deze is zo'n week of 5 geleden ontstaan als een klein kalig plekje wat vochtig was. Het plekje werd steeds groter en bleef vochtig. In overleg met een voedings- en gedragsdeskundige hebben we Luna, omdat we Demodex vermoedden, ruim twee weken geleden een pipet Stronghold Selamectin 60 mg in haar nek gegeven. Er kwamen wormen met de ontlasting mee, dus wat dat betreft heeft het z'n werk gedaan. De plek is inmiddels droog, maar is "korsterig" en lijkt groter te worden.

Luna staat sinds een maand op Carnibest (natuurvoer). Ze krijgt daarnaast wel penslap, runderstrot, kippennekjes. Verder geven we dagelijks Trias Omega (Omega 3, 6 en 9). Verder krijgt Luna af en toe probioticum en dagelijks twee tabletten Spirulina om haar weerstand te verhogen.

Ongeveer een week geleden kwam ik al lezende uit bij de typische Husky-ziekte zinkgebrek-analoge dermatose. Deze kenmerkt zich door gekorste lagen, haarverlies en rode huidwonden. Daarom geef ik haar nu sinds een week ook vachtkruiden van De Groene OS, vanwege het zinkcitraat wat hierin zit. Onder het mom van baat het niet dan schaad het niet.

Wat adviseren jullie? Naar de DA voor een schraapsel, nog even aankijken, bepaalde supplementen geven?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Door Jolly
ronde vochtige pussige plek, klinkt mij in de oren als een Hotspot.
Voelt de plek en omgeving ook nog eens net even warmer aan dan de rest van der lichaam? zoja dan is het bijna zeker hotspot.

Ikzelf heb bij de oudste van mijn honden (hij is 6,5) pas 1 keer een hotspot gehad en heb die toen 2 keer per dag even gespoeld met afgekoeld gekookt water, de meeste viezigheid daarmee dus weggehaald ( hij ravot en graaft graag, dus buiten dat hij zelf zwart is, is hij dat zowiezo al wel door de aarde etc) en dan een klein likje prodier wondgel erop gedaan.
Binnen een week was het over en weg.

Er komen vast wel meer tips binnen als het echt een Hotspot betreft.

Barfplaats wordt gesponsord door