Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
Na alle ellende met Bunny en Pleunie wil ik graag voorkomen dat Pleun veel last gaat krijgen van schijnzwangerschap (teven zijn dan ook niet te genieten). Pleunie is nu ongeveer dekrijp dus met wat kunnen we zo snel mogelijk beginnen?
Door Shifra en Sharel
Ik gebruikte van VSM.ABLAVETSUM, druppeltjes.
Dit va plm 3de week in de loopsheid, gedurende de periode dat een teefje zwanger is.
Nu gebruik ik het niet meer, nadat Sharel erbij is gekomen, en zij genoeg afleiding heeft, zijn ze allebei niet meer schijnzwanger.

Rolanda
Door *Natasja*
Ik had echt geen idee dat hormonen zoveel invloed konden hebben op het gedrag van teefjes. Benthe heeft er gelukkig niet zoveel last van qua chagrijnigheid, maar is op het moment wel schijnzwanger. Ik vond het eigenlijk zielig, om de tot pups gebombardeerde popjes weg te halen, maar na dit alles gelezen te hebben, ga ik dat morgen toch maar doen... Wat kan ik dan verwachten, zal ze erg van slag zijn? En hoelang kan dat duren?

Wat ik me vanavond op weg naar huis nog afvroeg: komt dat eigenlijk vaak voor, dat teefjes zo heftig reageren op de hormonen tijdens de loopsheid?
Laatst gewijzigd door *Natasja* op di 07 mar 2006, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Shifra en Sharel
Ik had als Shifra als 1ste, en toen zij schijnzwanger was, was het gewoon zielig, dat ik zelfs twijfelde om haar te laten helpen.
Ze was duidelijk niet in haar mum, en werd alleen maar nog meer knuffeliger. Zij sjouwde dan niet met knuffels, maar t beste om die toch weg te nemen, en veel afleiding te geven. Veel spelen of flinke wandelingen maken. De 1ste keer keek ik het aan, dacht misschien de 2 keer is het minder, maar de 2de keer was het nog erger.
Er kwam melk uit haar tepels, en toen begon ik haar Ablavetsum te geven.
Hiermee moet je echt op tijd mee beginnen, uiteindelijk ging het beter.
Nog steeds overwoog ik haar te laten helpen.
Net na die schijnzwangerschap kreeg ik Sharel erbij als pup, die haar natuurlijk behoorlijk aan het plagen was, en ook veel afleiding gaf.
De 3de keer was ik helemaal voorbereid, nog 1 keer, dacht ik..en ze werd niet meer schijnzwanger, ik had wel bij voorbaad die druppels gegeven.
En nu zijn we al heel wat loopsheden verder, ze heeft geen last meer.(afkloppen) Ik heb zelf het vermoeden, dat die 2de hond erbij voor Shifra een oplossing is geweest.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door