Ik heb een sable border collie. Een brave hond, heel actief en behaalde goede resultaten op de gehoorzaamheidsschool.
Ongeveer 2 weken geleden had ik het gevoel dat mijn hond raar liep. Dit verergerde nog. Ze had precies iets aan haar heup of achterpoten. Ik was er mee naar de dierenarts geweest en kreeg ontstekingsremmers. Een paar dagen later liep ze ook raar met de voorpoten en stond ze geen minuut meer stil. Ze stond ook steeds te dribbelen met haar achterpoten. De dierenarts heeft dan platen genomen en er was iets kleins te zien in haar rechter achter knie, maar of dit de oorzaak was??? Ik kreeg zwaardere ontstekingsremmers mee die ik 7 dagen moest geven. Maar na 2 dagen was het niet meer om aan te zien. Als ze al eens stillag, dan zeurde ze of klaagde ze. En plots begon ze overal tegen te lopen, vloog ze los in de dennebomen,... En haar ogen gingen soms op en neer. Weer naar onze dierenarts en die herkende het fenomeen. Mijn hond heeft centraal vestibulair nystagmus. Ze moet hiervoor cortizonen innemen en nog iets anders. Dit opbouwen en weer afbouwen volgens een strak schema. Nu zijn we twee dagen later en ze loopt niet zoveel meer tegen de dingen aan. Ze vindt af en toe rust en blijft al eens 5 minuten liggen. Heeft er iemand ervaring met dit fenomeen of ziekte? Is jullie hond hiervan genezen? Ik zou graag in contact komen met mensen die hier meer van weten.
Groetjes en bedankt!
Maja,
het baasje van Gipsy