Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pluto19612002
mijn labrador heeft vanwege ontstoken tenen/huid een antibioticum kuur van 6 weken lang (2 x daags 500 mg Cefaral).
Ze eet nu sinds 4 weken vers en zolang zijn we ook met de kuur bezig. Het geneest mooi.
Hebben jullie tips om de kuur goed te begeleiden? Ik geef bijv. al pro biotica en biogarde, ook echinaforce. Zal ik de pil beter voor, tijdens of na het eten kunnen geven? Na de kuur zal ik cats claw geven.
Wordt de verbetering van de huid die ik wil bereiken met vers voer, in de weg gestaan door de ant.biot.kuur?
Alle tips zijn welkom!
Door Lizzy
Ik denk eerlijk gezegd dat je al erg goed bezig bent... Volgens mij zijn er weinig andere dingen die je kunt doen als die je al doet!

Op zich helpt een AB kuur natuurlijk niet om het immuunsysteem te versterken. In die zin kan het dus wel in de weg staan. Maar ja, dat vang je voor een groot deel op door de probiotica. Ik zou deze nog zeker een maand (of 2) NA de AB-kuur blijven geven!

Barfplaats wordt gesponsord door