Ik heb hier al eerder verteld over Sophie, die de laatste tijd een beetje 'nattig' lijkt. Klinkt gek, maar 't is zo... Haar huid is plots heel gevoelig voor natte plekken. haar lipplooien spelen op, haar oksels waren open schaafplekken (die zijn nu weer redelijk 'ok').. Het lijkt wel alsof ieder bultje, wondje of kiertje binnen no time in de fik staat. Vandeweek werd ze ineens wakker met een erorm ei aan haar hiel. Een soort vochtzak. Ze heeft de huid open gebeten en nu is haar hiel een soort natte schaafwond

Ze heeft er, behalve dat het jeukt en irriteert, geen last van qua verdere gezondheid of lopen... Ik heb het al aan Tannetje laten zien, en 't is geen spier of peesprobleem. Puur de huid. Ze staat nu op de Smilax tegen 'vochtige hitte', maar die hiel...die gaat maar niet dicht.
De laatste dagen heb ik hem in toom kunnen houden met Groene Leem zalf, maar vandaag heeft ze hem toch weer open gekregen, nu is het weer een rauwe schaafplek. Ik heb vanalles in huis, maar wat werkt nou het beste? Ik smeer me het ongans, maar het houdt maar niet op...
Iemand goede tips?