Moderator: Lizzy
Angelique schreef:Als het de gehele oogrand zou zijn zou het mooier zijn, maar nu is het echt gevlekt, maar ze is er niet minder lief om hoor
Leeftijd en aanleg zullen in hoofdzaak spelen. Broer, onze reu is nu net 5, heeft dus 5 jaar een varkensoog gehad en nu komt er ineens pigment op zijn oogrand doorzetten. Verschil is wel dat wij het wel leuk vinden (is immers zeer gewenst) en jij geloof ik niet zo
Overigens was dat bij Broer zijn vader en op ook het geval, ooglidpigment kwam pas op latere leeftijd door.
avalon schreef: Als het de gehele oogrand zou zijn zou het mooier zijn, maar nu is het echt gevlekt, maar ze is er niet minder lief om hoorTja, uh Broer is nu net een Pierrotpop![]()
Lizzy schreef: In sommige gevallen neemt de verkleuring volgens mij toe naarmate het dier ouder wordt. Brutus heeft het ook heel erg. Hij is zowat een egaal zwarte Dalmaat aan het wordenHee, da's grappig! Net een omgekeerde schimmel!
Op deze site (gaat wel over Dalmaten) zie je een voorbeeld van een Dalmaat met "senior ticking":
http://www.geocities.com/paisleydals/dalspots.html
Volgens mij is het dus wel een normaal verschijnsel maar als je de plekjes niet vertrouwt kun je ook even naar de DA gaan.
Lizzy schreef: Volgens mij is het dus wel een normaal verschijnsel maar als je de plekjes niet vertrouwt kun je ook even naar de DA gaan.Voor Dalmaten is het heel gewoon dat ze gaan "ticken".
Kruimel schreef: Hee, da's grappig! Net een omgekeerde schimmel![]()
202Spots schreef: Voor Dalmaten is het heel gewoon dat ze gaan "ticken".Ja Dory, perfect duidelijke foto's!! Zo heeft Brutus het inderdaad ook!!!!!!! Ik vind het wel lief staan.... Pinkel is nu 8,5 yrs en heeft er ook (nog) geen last van....
Cis (11yrs) heeft op haar voorhoofd en op haar heupen 't laatse jaar of zo ook wat "ticking" gekregen,of salt & peppertussen de spots.
Tor heeft het niet..nog niet in ieder geval..is nu 8 yrs
Ik vergelijk het eigenlijk maar met de grijze snuiten die andere rassen krijgen wanneer ze ouder worden terwijl
ik zelf nog nooit 'n grijze snuit bij 'n Dal heb gezien.