Lizzy schreef:
Die omega 3/6/9 olie.... Daar zou ik direct mee stoppen. Een hond die rauwe voeding eet, moet je geen extra omega 6 vetzuren geven (die veroorzaken trouwens nog wel eens ontstekingen, teveel omega 6 vetzuren).
Geef hem alleen visolie.
En je loopt toch bij Tannetje? Volgens mij zijn er diverse homeopathische middelen die passen bij dit soort teenpuisten. Zit er vuil in die pukkels? Zou het niet lekker voor hem zijn als je zijn pootjes in een bakje warm water met zeezout laat weken? En misschien daarna groene leem erop?
De pukkels worden zo groot dat ze op een gegeven moment open gaan. Of ik prik ze even open met een naald. En dan komt er wit/gele rotzooi uit met bloed. Ik knijp ze dan uit totdat er alleen nog maar bloed uit komt. Vervolgens zit Breezer er nog een poosje aan te likken en met een dag of 5 is het gekrompen en valt het korstje eraf.
Weken in water wordt denk ik een hels karwei, hij heeft er al een hekel aan als ik aan z´n poten zit te prutsen. En als ik dan ook nog met water aan de gang ga, dan heb ik herrie in huis denk ik.
Groene leem erop smeren, wat moet ik me daar bij voorstellen?? Ik heb de poeder hier staan, moet ik het dan op de natte poten smeren, en dan ook tussen de kussentjes? Geeft dat dan geen rotzooi in huis als hij loopt?
Hij heeft trouwens nu op z´n andere poot ook weer een beginnende bult.