In de geschiedenis van het forum kom ik dit heel vaak tegen in verband met artrose.
Ik zag in dat er in groenlipmossel veel Chondroitine zit. Maar is dat de enige werkende stof daarin? Of doet het nog meer? Is er een toegevoegde waarde als je je hond al Glucosamine/Chondroitine geeft?
En doet Duivelsklauw daar bovenop nog iets? Pijnstillend en ontstekingsremmend, dat weet ik. Pijnstillend is op zich wel meegenomen, want af en toe heeft ze er behoorlijk pijn aan. En de ene zegt dat je het wel langdurig kan geven en de ander vindt van niet... Tsja... Zijn er goede ervaringen mee?
James heeft een aantal jaren geleden een Carbon kruisband gekregen en sindsdien artrose in die knie. Die achterlijke arts zei maar steeds dat het normaal was en dat het uiteindelijk misschien nog wel iets minder zou worden. Mooi niet. En nu vind ik haar echt te oud om weer onder het mes te gaan.
Vorige keer is ze namelijk een week neurotisch geweest door de operatie/narcose en een half jaar bezig geweest met revalideren.
Op haar leeftijd dus geen optie meer vind ik eigenlijk, maar het blijft me dwars zitten, want ze heeft er gewoon regelmatig veel pijn aan en dan geef ik die troep van een Metacam maar weer. En volgens mij heeft ze er altijd wel wat pijn aan, alleen is het gewenning geworden denk ik.
Al moet ik wel zeggen dat sinds ze barft het echt een stuk minder geworden is. Toeval of niet, de tijd zal het leren....
Maar ervaringen met duivelsklauw en groenlipmossel?