Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gaia0909
hoop via jullie wat wijzer te worden,gaia mijn borderterrier,scheurde in juli haar kniebanden rechts achter,ongeveer 6 weken later werd ze rechtsvoor kreupel.alle onderzoeken leveren niets op.in eerste instantie werd ook daar aan een gescheurde band gedacht,fotoos van alle botjes wees geen andere afwijkingen aan.vrij snel ontwikkelde ze een atrofie van de spieren van schouder tot voetje.dit verotruste de arts en stuurde me door,weer fotoos,bloedafname,niets aangetoond.nu wilden ze een mri-scan doen,zie er tegenop,weer narcose. ben gister bij een fysiotherapeut geweest;massage en ukg,vondt ze heerlijk.
ze is dus behoorlijk kreupel,ik vroeg me af of een van jullie dit beeld herkend.
ben ondertussen met traumeel begonnen,daarvoor al zoveel geprobeerd,ben ten einde raad,wat kan ik nog meer doen?
hoop op reacties,liefs van wil en gaia
Door jerry
Hoi,

Mijn hond Jerry had de zelfde problemen.
Fotos, narcose leveren niets op.
Van af mei loopte hij erg kreupel.
Drie DA hadden geen idee wat er aan de hand was met Jerry.En ik was tegen elke twee weken Jerry onder narcose brengen. Hij is geen proef konijn.
Een maand geleden, per ongeluk, heb ik via www.dierendokter.nl "Locomotion" besteld in bij een Natuur winkel "Wapiti mosselen"gekocht. Na drie dagen rende Jerry. Ik begon van 4st. p/d Locomotion, immidels geef ik1st p/d.
Het zijn alle twee naturlijke middelen, dus je kan rustig proberen.Ze kunnen geen schade veroorzaken.

Beterschap!!
Door Cindy de Wolf
Mijn hond is uitgegleden over een glad bruggetje en ging steeds manker lopen. Fysiotherapie, ortomanuele therapie, natuurlijke genezingsmiddelen, niets hielp langer dan een paar weken. Op de foto's was niets te zien. Nu is er na ruim 2.5 jaar uitvogelen 2 weken geleden eindelijk gevonden wat er mis was. Jesse had de aandoening tenosynovitis van de pees van M.Biceps Bracchi. Deze pees zit in de schouder. Gister hebben we Jesse hieraan laten opereren en so far so good. Ik hoop dat je er wat hebt.

Groetjes,
Cindy
Door gaia0909
hoy,cindy!
had jouw relaas al helemaal gelezen op de site,was er bij jouw hond ook zo`n spierverval?
wat hebben ze nu gedaan? een nw aanhechting?
Door Cindy de Wolf
Er was nog geen spierverval aanwezig. Maar dit was vermoedelijk wel gekomen naarmate de pees nog meer versteend was en de poot dus nog minder belast zou gaan worden.

Maarten heeft de pees bij het aanhechtingspunt van de schouder los gemaakt en gevoeld dat de pees echt helemaal kapot was. Verders niets. Hij zwabbert nu dus rond, dit schijnt geen kwaam te kunnen. Vroeger (zo een 2 jaar geleden) zette ze hem inderdaad weer vast op een andere plaats. Dit gaf echter niet de gewenste resultaten en de resultaten hiermee zijn zeer goed te noemen. Als ik nu een dag na de operatie naar Jesse kijk, dan denk ik dat het de juiste beslissing was. Haar poot staat voor het eerst sinds tijden weer recht onder haar en ze belast hem ook al behoorlijk. Ze moet weliswaar enige tijd rust houden maar ze kan nu al moeiteloos op de bank en op het bed springen. Ook kleine sprintjes naar de deur trekken (als je denkt dat de andere baas thuis komt) gaan al probleemloos. Wel sleept ze met haar nagels iets over de grond maar dat zal wel komen omdat de rest het verlies nog moet gaan opvangen.

Groetjes,
Cindy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door