Pauline schreef:
Nu je het noemt Lizzy, ik heb Joep en Joris dinsdag een tafelrestje gegeven en wel een aardappeltje met wat rode kool. En idd daarna hebben ze allebei diarree gekregen. Zou het daar aan kunnen liggen?
Nou, het zou mogelijk kunnen zijn. Ik krijg van rode kool ook 'uitslag'

. Hoewel ze een beetje tafelrestjes moeten kunnen hebben.. Het is niet onmogelijk dat ze ook beide een virusje te pakken hebben gekregen en dat Joep daar (omdat zijn darmen blijkbaar toch iets minder funtioneren) meer last van heeft.
Ik geef darm conditie met acidophilus van de Etos. Heb jij een beter merk voor me?
Ik heb geen ervaring met dit merk... Je zou de Acidophilus van Akropharma kunnen proberen. Die verkopen ze bij veel natuurvoedingswinkels en die vind ik erg goed. Krijgt hij dit altijd, probiotia? Of alleen als hij echt diarree heeft?
Joep heeft idd vormloze ontlasting, dat is het juiste woord. De waterige ontlasting heeft hij sinds dinsdag diarree en sinds gisteren zie ik echt slijmerige ontlasting. Ik ben nu erg alert op het eten van eikels, want ik weet dat hij daar ook last van heeft.
Bij Naomi had Joep altijd normale ontlasting vertelde ze, maar eigenlijk vanaf dag 1 dat hij hier is, heb ik nooit de droge keutels gezien die ik bij Joris wel zie.
Dit samen is interessant! Je zou hier volgens mij 2 dingen mee kunnen doen. Je zou Joep eens een paar weken op exact dezelfde voeding kunnen zetten die hij bij Naomi kreeg. Als zijn ontlasting dan goed is, dan ben je weer 1 stap verder. Je kunt er ook vanuit gaan dat zijn ontlasting gewoon 'per toeval' nu niet meer goed is. Ik zou het persoonlijk niet onverstandig vinden om eens een uitgebreid mestonderzoek te laten doen. Op wormen EN parasieten (zoals giardia). Eventueel ook direct maar een verteringsonderzoek uit laten voeren.
Het is niet zozeer dat hij van straat eet hoor Lizzy, hij likt gewoon altijd erg in het gras en doet niets liever dan drinken uit plassen water. Joris doet precies hetzelfde en die heeft nooit last. Maar zoals je al zei, geen darmstelsel is hetzelfde.
Op zich zou dit geen diarree moeten veroorzaken.
Hij is verder goed te pas, hij speelt dat het een lieve lust is.
Tafelresten ga ik dus helemaal schrappen en ik zal eens een beetje yoghurt aan hem geven. Nog voorkeur voor volle yoghurt? (Heb alleen maar magere in huis).
Gelukkig is hij niet ziek! Ik weet het niet.... ik begin te twijfelen of het aan de voeding ligt.... ik zit nu meer de kant van parasieten uit te denken of wat problemen met de vertering.....
Alle yoghurt is prima, maar ik heb hier twee verwende exemplaren rondlopen die hun neus ophalen voor magere yoghurt. Zij willen volle biologische biogarde