Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door devil
devil staat nu ongeveer 1 1/2 week op geit en rijst . hij mag niks anders maar door het te veel aan bot (denk ik) het is 50/50 vlees/bot ongeveer. word die ontlasting zo hard. en dan ook nog lekker rijst erbij. zijn er bepaalde delen vlees wat een beetje laxerend werkt ? of is dat 50/50 te veel bot. het was 10 kg bij islam cent. bv. en ribben heb ik ook maar dat si ook weer bot. wat is nou de beste samenstelling
Door Mevroi Kruim
Orgaanvlees laxeert. En ik zou dus nooit voor langere tijd alleen maar vleesbotten voeren, dan krijgt 'ie echt tekorten. Het is handig om zoveel mogelijk de hele geit te voeren, dus spiervlees, botten, organen, in de goede verhoudingen. En die rijst zou ik persoonlijk maar laten, daar heeft 'ie echt niks aan.
Door Lizzy
Ik sluit me helemaal bij Kruimel aan! En ik denk dat je ook best minder bot kunt gaan voeren hoor. Je zou dus iets minder vleesbotten kunnen voeren en de vleesbotten aan kunnen vullen met geitenpens en geitenorgaan en geitenspiervlees.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door