Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#30194
Die teek heeft er kort gezeten want het beest was nog niet eens volgezogen. Ik heb er wel eens vaker een teek met de tekentang uitgehaald (tja zelfs spul tegen teken werkt niet 100%) maar dan hield ie daar niet zulke plekken aan over, hooguit een bobbeltje van circa 1 cm.

Maar aan Lyme kun je toch niet zo gek veel doen?

Hoe het ook is, ik geef hem nog even een paar dagen de tijd (wij zijn ook niet altijd en voortduren vol energie en enthousiasme niet waar?) en hou hem in de gaten.
Door qyan
#30217
Ivonne schreef: Die teek heeft er kort gezeten want het beest was nog niet eens volgezogen. Ik heb er wel eens vaker een teek met de tekentang uitgehaald (tja zelfs spul tegen teken werkt niet 100%) maar dan hield ie daar niet zulke plekken aan over, hooguit een bobbeltje van circa 1 cm.

Maar aan Lyme kun je toch niet zo gek veel doen?

Hoe het ook is, ik geef hem nog even een paar dagen de tijd (wij zijn ook niet altijd en voortduren vol energie en enthousiasme niet waar?) en hou hem in de gaten.
zeg ook niet dat het zo is, maar het is gewoon een herkenbaar verhaal.
idd gewoon ff in de gaten hoiuden, misschien trekt het met ene paar dagen wel weg!

volgens mij kun je met Lyme alleen maar hopen dat je hond niet in de sluimerfase zit, maar dat het eenmalig was en nooit meer terug komt.
bij qyan waren we echter al in de fase beland met gewrichtsontstekingen e.d. en algeheel ziek zijn, totaal niet in het begindus.
dus eigenlijk net als wat met demodex geldt: weerstand zo optimaal mogelijk proberen te houden en hopen dat het wegblijft ;)
maar goed, zoals gezegd, ik heb nog nooit een teek bij qyan gezien, blijf de uitslag ook nog steeds vreemd vinden trouwens.
maar 2x een bloedonderzoek met dezelfde uitslag moet blijkbaar toch iets zeggen. :-X

maar joh, idd, wij hebben ook niet altijd evenveel zin.
ben op het moment zelf ook niet vooruit te branden ;D: oog op de kerstvakantie en dan nog 1 week school is best zwaar ;D
ga voor jullie duimen dat het niets is :-*
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#30972
Gezien zijn gedrag bij de Uitlaatservice houden we het er voorlopig even op dat hij de puberteit even dunnetjes aan het overdoen is ;D

Ik blijf hem wel extra in de gaten houden omdat ik daar niet 100% van overtuigd ben maar het zou natuurlijk best kunnen.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#31033
Yep, en hoe.... hij was helemaal het heertje. Toen hij door kreeg dat ze weer naar huis zouden gaan is hij weer in de slowmodus gegaan (tot aan zitten toe 50 mtr van de bus af) ;D >:( ::)

Dus o.a. vandaar dat onze voorlopige conclusie is dat hij even aan het testen is hoe ver hij kan gaan ;D
Door qyan
#31040
Ivonne schreef: Yep, en hoe.... hij was helemaal het heertje. Toen hij door kreeg dat ze weer naar huis zouden gaan is hij weer in de slowmodus gegaan (tot aan zitten toe 50 mtr van de bus af) ;D >:( ::)

Dus o.a. vandaar dat onze voorlopige conclusie is dat hij even aan het testen is hoe ver hij kan gaan ;D
;D ;D ;D
gelukkig!!! is een mooie conclusie toch
Door Nelly
#32178
Ivonne schreef: Yep, en hoe.... hij was helemaal het heertje. Toen hij door kreeg dat ze weer naar huis zouden gaan is hij weer in de slowmodus gegaan (tot aan zitten toe 50 mtr van de bus af) ;D >:( ::)

Dus o.a. vandaar dat onze voorlopige conclusie is dat hij even aan het testen is hoe ver hij kan gaan ;D
Door Nelly
#32180
Nelly schreef:
Sorry, wou reageren, maar ging niet helemaal goed. Ivonne, ik zou Bas toch goed in de gaten houden, een jonge hond van 3 jaar gaat niet "zomaar " liggen, en zeker een Newf niet, want die zijn juist van : door zolang alsje kan! Laat voor de zekerheid foto's van Bas z'n rug maken en laat ze daarbij extra letten op afwijkingen aan de wervelkolom. ::)PS, wil je niet bang maken, maar zeker weten is beter dan niks weten. Toch???, en ik duim net zo hard voor Bas als jullie, dat er niks aan de hand is!
Groetjes, Nelly.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#32192
Nelly, je maakt me op zich niet bang alleen wel even aan het schrikken. Tijdens het borstelen kwam ik een "gevoelige" plek op zijn rug tegen (aan beide zijden, op dezelfde hoogte). Op het moment dat ik hem daar kam, reageert hij ???. Het is errug onduidelijk en vandaar ook dat ik niet helemaal overtuigd ben van zijn 2e puberteit.

En ja, je hebt gelijk.... een newf gaat door tot ie erbij neerstort en zelfs dan wil ie niet opgeven. Dat maakt het ook zo verrekte moeilijk.

Wat een dillema weer.......................
Gebruikersavatar
Door Hitam
#32197
Kun je beschrijven waar die plek zit ten opzichte van zijn ribben? Bij welke wervels? Daar zitten acupunctuurpunten die gevoelig kunnen zijn.
Als hij last van zijn rug heeft kun je het beste naar Dorit.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#32211
ongeveer een handlengte van zijn ribben af naar achteren; dus iets voorbij de helft van zijn rug.

Als ik hem daar kam/borstel dan trekt zijn huid (spierreactie). Als hij staat en ik betast hem daar dan maakt hij alleen een beweging met zijn kop ??? ???
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#32223
??? ??? dit klinkt een beetje stom maar hoe zou ik dat moeten zien dan? Moet ik toch even temperaturen voor de zekerheid???

Hij ligt iedere dag even (uurtje) buiten, en gaat daarna uit zich zelf op zijn deken liggen of gewoon ergens in de kamer. Zijn oren voelen lekker warm aan en zijn voeten ook.

Hij plast ook wel goed.
Door meesmerel1
#32277
Ivonne schreef: Yep, en hoe.... hij was helemaal het heertje. Toen hij door kreeg dat ze weer naar huis zouden gaan is hij weer in de slowmodus gegaan (tot aan zitten toe 50 mtr van de bus af) ;D >:( ::)

Dus o.a. vandaar dat onze voorlopige conclusie is dat hij even aan het testen is hoe ver hij kan gaan ;D
Misschien vindt hij de wandelingetjes saai? Te vaak gelopen ofzo?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door