Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#30201
nog maals voor de duidelijkheid ik laat mijn loopse honden als ze gewillig zijn niet in het bos uit.
maar we worden ook lastig gevallen als ik mijn blokkje om doe, wat moet ik dan doe? een kattenbak binnen zetten?????
Door qyan
#30203
[quote="Lupa"]
tja Lizzy het dilemma van teefjes houders.
Mijn menig is als mijn teef nietop de hoogste van het ciclus is (dus ze wilt niet) mag ik met haar naar het bos.
waarom/ als ik dat niet doe, moeten mijn teven ongeveer zeker 4 weken binnen blijven, omdat ondaks dat ze niet meer loops zijn nog stedds ruiken en dat kan lang duren, er zijn reuwen die daar tegen kunnen en reuwen die daar niet tegen kunnen.
Aangezien dat ik een roedel heb met alleen tefen zou dat beteken dat mijn honden ongeveer,12 weken binnen zouden moeten blijven,of tennoods 12 weken aan de riem een blokje om.
en hoevaak maak ik mee dat reuwen gewoon mijn tefen latsig komen vallen zonder dat ze loops zijn?
En de baasje maar roepen 'ruikt lekker zeker"terwijl mijn honden absoluut niet loops zijn.
Doit is oftopiek maar ik wou het toch even kwijt
Sorry.
[/quote]

maar lupa, stel: (is geen aanval op jouw ;D :D)
ik loop met qyan in een uitren gebied en jij loopt daar met een loopse teef.
beide honden, jouw en mijn hond lopen los.
er vindt een dekking plaats, want beide honden zitten al aan elkaar vast voordat wij erbij kunnen komen!
je teef zou opvangen (stel he)
het spijt me, maar ik als eigenaar van een ongecastreerde reu ga dan echt niet mee betalen aan het eventueel weg laten spuiten of de kosten van bevalling, etc. want je had er bij je moeten houden.
zou je hond aan de lijn lopen en het gebeurd is een ander verhaal, maar als je hond losloopt..........

jij weet dan misschien toevallig wanneer je teef nog niet gedekt wil worden, maar niet alle eigenaren zijn hier goed van op de hoogte toch!
indien je als teven eigenaar dit niet weet, ben je toch onverantwoordelijk bezig in mijn ogen. (niet jij, maar de eigenar van een lopse teef die gaat lopen als de hond wel gedekt wil worden en in het hoogst van hara cyclus zit)
Laatst gewijzigd door qyan op vr 12 dec 2003, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#30208
[quote="Lupa"]
nog maals voor de duidelijkheid ik laat mijn loopse honden als ze gewillig zijn niet in het bos uit.
maar we worden ook lastig gevallen als ik mijn blokkje om doe, wat moet ik dan doe? een kattenbak binnen zetten?????
[/quote]

lupa, geen aanval op jouw, maar.............!!!!

niet iedere teef eigenaar weet dit van zijn teef, of houdt er rekening mee!
jij weet het dan toevallig wel en jouw honden bijten blijkbaar ook van zich af als het nog niet het juiste moment is om gedekt te worden.
maar eerlijk is eerlijk, ik ken teven die de hele loopsheid door met der muts voor een reu gaan staan en erg gewillig zijn. dus niet alleen in het hoogst van de cyclus.
in dit geval vindt ik het niet juist om met een loopse teef in ene losloopgebied te gaan lopen, en doe je het wel, tja, dan moeten die mensen ook niet gaan zemelen dat ik mijn reu moet laten castreren ;D
Door Lupa
#30209
dat klopt! maar ik weet wanneer mijn teef graag wilt,
maar wat moet ik doen tegen al die reuen die pas en onpas boven mijn honden willen? ondaks dat ze niet loops zijn?ik heb over echt niet loops, gewoon maanden later
Zoals je zegt niet alle eigenaars weten waneer hun teef wilt, maar dat is geen reden om al de tefen eigenaar over een kan te scheren, want heel veel reun eigenaars weten niet eens waar hun hond uithaangt, nou boven mijn teef!
waarom moet de eigenaar van de teef zich altijd aanpassen terwijl zo veel oversexst reun rond lopen?
er is niks erger aan om een hond die aan de oren van je teef begint te lebberen poot er op het hele voorspel, terwijl de teef duidelijk maakt dat ze er niet van gediend is en waar is de eigenaar?
maar dan zeg ik niet dat alle reuwen uit het bos moeten/
Laatst gewijzigd door Lupa op vr 12 dec 2003, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#30213
[quote="Lupa"]
dat klopt! maar ik weet wanneer mijn teef graag wilt,
maar wat moet ik doen tegen al die reuen die pas en onpas boven mijn honden willen? ondaks dat ze niet loops zijn?ik heb over echt niet loops, gewoon maanden later
Zoals je zegt niet alle eigenaars weten waneer hun teef wilt, maar dat is geen reden om al de tefen eigenaar over een kan te scheren, want heel veel reun eigenaars weten niet eens waar hun hond uithaangt, nou boven mijn teef!
[/quote]

lupa, het was geen aanval!
en ik scheer niet alle teven eigenaren over 1 kant, tenminste, dat bedoel ik niet als het wel zo over komt. maar dat is niet de bedoeling!
maar ik moest toen in het bos met qyan wel erg smakelijk lachen om die vrouw dat ik mijn hond maar moest laten castreren.
dit loopse hondje was namelijk wel erg gewillig, dus of het was het juiste moment om te dekken, of dit hondje had gewoon eens zin in een verzetje. in dit geval vindt ik het onverantwoordelijk.
dit hondje viel mijn reu dus lastig en niet andersom ;D

met qyan heb ik dat gelukkig niet als een teef NIET loops is dat ie er bovenop wil. heeft het vroeger weleens geprobeerd, maar ik bepaal of er gedekt wordt en heb het ook nooit getolereerd als de teef hem niet corrigeerde deed ik het.
gelukkig weet ik ook altijd waar die uit hangt, weglopen is nog niet ana de orde geweest, en dat dat maar zo mag blijven ;D ;)
Laatst gewijzigd door qyan op vr 12 dec 2003, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#30218
ho ik zie dat echt niet als aanval hoor ;D ;D :-*
ik reageer mischin wat fel omdat het een eeuwig discussie zal blijven.
Ik denk dat het opgelost zal worden als iedereen zijn honden goed opvoed, en niet te veel de kanten van afloopt.
Ik ben moe van het moeten horen"ze ruikt zeker lekker" terwijl het hun schuld is dat ze de hond niet onder controlle hebben.
Als ik mijn teven binnen houd terwijl ze echt loops zijn en de reuen onder controlle zouden zijn terwijl mijn teven niet loops zijn zou het probleem opgelost zijn.
over schade vergoeding, ik weet dat je me niet bedoeld, maar ik ben de laatste op deze wereld die schade zou gaan vragen aan de reu eigenaar, als het gebeurd is is het namenlijk mijn schuld!! dan had ik het "gaatje"dicht moeten houden.
Door qyan
#30220
[quote="Lupa"]
ho ik zie dat echt niet als aanval hoor ;D ;D :-*
ik reageer mischin wat fel omdat het een eeuwig discussie zal blijven.
Ik denk dat het opgelost zal worden als iedereen zijn honden goed opvoed, en niet te veel de kanten van afloopt.
Ik ben moe van het moeten horen"ze ruikt zeker lekker" terwijl het hun schuld is dat ze de hond niet onder controlle hebben.
Als ik mijn teven binnen houd terwijl ze echt loops zijn en de reuen onder controlle zouden zijn terwijl mijn teven niet loops zijn zou het probleem opgelost zijn.
over schade vergoeding, ik weet dat je me niet bedoeld, maar ik ben de laatste op deze wereld die schade zou gaan vragen aan de reu eigenaar, als het gebeurd is is het namenlijk mijn schuld!! dan had ik het "gaatje"dicht moeten houden.
[/quote]

:-*
de meeste discussies zijn eindeloos, daar zijn discussies voor ;D
Door annelies2
#30227
::) een klein beetje gelijk geef ik lupa wel, hoezo dat zal ik uitleggen zonder iemand aan te vallen.
Kijk loopse teefjes zullen er altijd zijn en ook altijd blijven, want sommige eigenaren die teefjes hebben willen hun teefje in tact houden net zoals eigenaren van reuen.
maar je kunt niet tegen eigenaren van teefjes eisen dat zij hun teefje maar aan de riem doen omdat er anders reuen zijn die niet meer onder controle te houden zijn.
Ik heb het mee gemaakt met mijn teefje dat mij echt verboden werd om mijn teefje uit te laten waar reuen konden lopen.
Ik moest maar met mijn teefje een kort rondje lopen in de wijk en snel weer naar binnen gaan, anders werden de reuen onhandelbaar, en ongehoorzaam.
Nou dat vindt ik totale nonsens, het is geven en nemen in deze maatschappij hoor ook onder hondeneigenaren.
Ik kreeg zo'n grote ruzie dat ze persoonlijk mij gingen bedreigen.
En daarom ben ik het wel een beetje eens met lupa een teefje loops of niet heeft net zoveel recht als een reu. :-[
Door Lizzy
#30255
Daar heb ik het niet over. Ik heb het niet over teven die lekker ruiken. Ik heb het over loopse teven. Brutus heeft totaal geen interesse voor teven (normaal gesproken) en springt dus nergens bovenop. Trouwens, dan zou hij van mij een hoek krijgen. Maar deze was loops. En dat schreeuwde de eigenaar dan ook naar mij "houd je hond bij je, de mijne is loops". En dat in een losloop gebied.... ga lekker fietsen met je teef. Of in het bos lopen op tijdstippen dat je geen andere honden tegen komt of in parken waar honden niet los mogen. Maar niet in een losloop gebied zeg! En vergeet het maar, ik ga mijn reu niet aan de riem in een losloopgebied uitlaten omdat andere mensen een loopse teef los willen laten lopen. En eigenaren van loopse teven mogen er ook wel eens om denken (gewoon, een keer de andere kant op denken) dat wij dus drie weken lang met een vervelende klier van een hond zitten omdat iemand met zijn loopse teef "lekker in het park gaat lopen". Het spijt me, maar een reu heeft OOK hormonen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 12 dec 2003, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#30257
hoi Lizzy,
het ging eigenlijk niet meer om wat jou was overgekomen, het ging meer in het algemeen, je weet hoe het gaat met gesprekken ;D
zo praatje over de staart van een hond en zo praatje over loopsheid of reuen.
Even over jou verhaal,(als teef eigenaar) het is inderdaad van de zotte dat de eigenaar van de teef tegen jou zegt dat je je hond moet vasthouden,als mij zoiets zou gebeuren dan zou ik duizend maal exuses aanbieden(gemeent) en mijn teef pakken.
Door Lizzy
#30259
[quote="Lupa"]
hoi Lizzy,
het ging eigenlijk niet meer om wat jou was overgekomen, het ging meer in het algemeen, je weet hoe het gaat met gesprekken ;D
zo praatje over de staart van een hond en zo praatje over loopsheid of reuen.
Even over jou verhaal,(als teef eigenaar) het is inderdaad van de zotte dat de eigenaar van de teef tegen jou zegt dat je je hond moet vasthouden,als mij zoiets zou gebeuren dan zou ik duizend maal exuses aanbieden(gemeent) en mijn teef pakken.

[/quote]Hoi Lupa, hahahaha, OK! Ja, zo gaat dat inderdaad he... zo praten we over staarten en zo over hormonen. Volgens mij kwam dat ook omdat die vlek op zijn staart misschien wel te maken heeft met zijn hormonen. Hij heeft het echt slecht gehad hoor, nadat hij deze loopse, lekkere meid had ontmoet. Het was best zielig voor hem..... (die mensen lieten daar dus elke dag hun loopse teef uit en onze Uitlaatservice loopt ook iedere dag in datzelfde park dus iedere dag rook hij haar weer).
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 12 dec 2003, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#30264
Ik denk dat je in zo'n situatie moet kijken wie er wat te verliezen heeft als het mis gaat. En dat is de teef, of de eigenaar ervan. Die wil nl niet dat zijn teef gedekt wordt. De iegenaar van de reu baalt hooguit omdat de wandeling wat langer duurt dat verwacht omdat zijn reu nog effe een halfuurtje vastzit. ;D Nou mijn conclusie is dan simpel...Hou de teef vast als je geen dekking wilt...Als ik een reu zou heben wil ik hem best even vasthouden als er een loopse teef langloopt, maar niet meer dan dat. Maar wie ben ik...ik heb een jeweetwel teef ;)

groetjes Helen
Door SHIVA
#31052
ik heb ook een je weet wel teef en 2reuen die normaal zijn
nu heb ik een rare buurman die zijn loopse teef dus gewoon op ons uitlaat veldje los laat lopen
nu heeft hij zelf een je weet wel reu dus voor hem geen probleem
maar voor de overige reuen bezitters dus wel
en als mijn reu losloopt en dan gezellig naar de teef toegaat en de teef gezellig voor hem gaat staan
komt de je weet wel reu erbij en dan is het knokken
maar mijn hond is dan een vals etter ja zo lust ik ze ook wel
op zo moment deugt geen enkele reu alleen zijn honden
en zo lopen dus nog meer van dat soort mensen met hun teven
dus mensen met een reu laat hem helpen dan heb je ook geen problemen meer ;) :D
gr shiva
Door avalon
#31077
bij ons op de hondenschool mag je de les ook volgen als je teef loops is, dit om beide sekse ook in deze situatie moeten gehoorzamen. Ik laat ze zelf niet loslopen als ze op hun top zitten dat vind ik niet verstandig als teven eigenaar, maar als de loopse teef aan de lijn zit moet de eigenaar van de reu ook zijn hond bij zich kunnen roepen en niet dat die hond zijn neus achterna gaat. Ik weet dat dat moeilijk is, maar om die reden mogen loopse teven dus gewoon trainen op de hondenschool. Niet alleen de baasjes moeten er mee om leren gaan maar ook de reutjes en de teefjes. Het moet gewoon van beide eigenaren komen. jij bent de baas en niet jou hond en als jij niet wil dat er gedekt wordt moet de hond gehoorzamen. In de natuur zal ook alleen de alfa reu mogen dekken en als eigenaar ben jij de alfa dus jij beslist wat je hond wel of niet mag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door