Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Vannacht heeft Sunday het dus gespresteerd om toch aan zijn borst te likken, ondanks het t-shirt.
Zijn hele borst is nu rood en rauw, en ik wil er aan de ene kant wel wat opsmeren, het lijkt me behoorlijk pijnlijk :-\ Heb wel Calendula in huis, maar alleende zalf die lang vet blijft. Misschien heb ik nog Aloë Vera maar als ik het nog heb is het zeker 2 jaar oud. Weet niet of ik dat moet gebruiken :-\ . Nog andere suggesties?

Aan de andere kant moeten de hechtingen droog blijven, dus wat zou jij doen? Iets op smeren of zo laten?

PS ik ben enorm blij dat die hechtingen 'verstopt' zitten in de huidplooi van zijn oksel als hij ligt, want als hij die eruit gelikt had :-\ :-\ Heb vanmorgen meteen een kap opgehaald

Afbeelding
Door 202spots
Achgossie toch...kan je de calendula alleen op 't rood doen, en de hechtingen droog laten?
Aloe Vera blijft wel goed hoor, dus dat zou je ook kunnen gebruiken.
Als je alles droog wil houden dan eventueel medicated talc poeder?
Zielepootje.... :-*
Lizzy schreef: Welnee, laat lekker staan! Ik zou heel dun calendula smeren, behalve op de wond zelf. Pfff, misschien toch een kapje om doen? (wat een ellende he....).
tjo je wil niet weten wat een slechte hondenmoeder ik me voelde toen ik dit zag.... :-\ heb vanmorgen een kap opgehaald dus die krijgt hij vannacht om
202Spots schreef: Achgossie toch...kan je de calendula alleen op 't rood doen, en de hechtingen droog laten?
Aloe Vera blijft wel goed hoor, dus dat zou je ook kunnen gebruiken.
Als je alles droog wil houden dan eventueel medicated talc poeder?
Zielepootje.... :-*
Dan ga ik denk ik toch voor de Aloë vera, want die calendula blijft heel lang vet, en gel van av trekt snel in.

Thnx voor de tip :-*
Femke schreef: tjo je wil niet weten wat een slechte hondenmoeder ik me voelde toen ik dit zag.... :-\ heb vanmorgen een kap opgehaald dus die krijgt hij vannacht om
Ach lieverd, voel je eigen niet schuldig :-*. We willen toch allemaal het beste voor onze hond. Ik heb het ook destijds gehad met Timo en dacht dat hij er niet bij kon met een t-shirt. Dus wel :-\. Die kap is ook zo'n onding, maar zonder weten ze op een of andere manier toch bij die wond te komen blijkt wel.
Sterkte en een dikke knuffel voor Sunday!
Laatst gewijzigd door Truus op do 01 sep 2005, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is van Calendula ook een lotion, die trekt erg snel in, en blijft niet vet. Dat heb ik bij Gitte gebruikt na haar fisteloperatie. Ik heb het na een paar dagen ook heel voorzichtig OP het litteken gesmeerd.
Na 3 weken zag haar litteken er al heel mooi uit (bij haar zijn de hechtingen er pas na 4 weken uitgehaald):

Afbeelding

Hier de foto's vlak na haar operatie: http://www.barfclub.nl/Coppermine/thumb ... p?album=65

Beterschap met Sunday :-*, en voel je aub geen slechte hondenmoeder, want dat ben je dus helemaal niet ;).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door