Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hai, tijdje weer niet geweest hier..
Ik geef mijn teckel met hartmedicatie, lekkende hartklep, hart en vaatformule pro van vitals erbij. Dit product is uit het assortiment genomen. Wie weet er een goede vervanger? Ik heb ook al bij de webshop gevraagd, maar die hadden geen antwoord.
Alvast bedankt
Het is strontvervelend natuurlijk. OK, dit zat er in Vitals:

Vitamine B1 (thiamine-HCl) 10 mg 909%
Vitamine B3 (niacinamide) 12 mg 75%
Folaat (5-MTHF glucosaminezout, Quatrefolic) 400 μg 200%
Vitamine B12 (methyl- en adenosylcobalamine) 400 μg 16000%
Vitamine C (magnesiumascorbaat) 400 mg 500%
Vitamine D3 (cholecalciferol, Vitamin D3V, 1000 ie) 25 μg 500%
Vitamine E (d-alfa-tocoferylwaterstofsuccinaat, 100 ie) 67 mg-TE** 558%
Druivenpitextract 105 mg -
- Waarvan PCO’s (proanthocyanidinen) 100 mg -
- Waarvan OPC’s (oligomere proanthocyanidinen) 42 mg -
Olijfextract (Hytolive) 50 mg -
- Waarvan hydroxytyrosol 5 mg -
Alfaliponzuur (R/S-vorm) 200 mg -
Ubiquinol (Q10 in optimaal biologisch beschikbare vorm) 100 mg -

Je kunt ook de losse elementen bij elkaar gaan sprokkelen, bij bijv I Herb. Of kijken welke ingrediënten je perse wilt geven en dan die los aanschaffen.

Ik zou zeker te weten Ubiquinolgaan geven trouwens - dat is de active vorm van co enzym Q10.

Ken je deze?

https://www.homeskooling4dogs.com/heart-murmurs

En deze?

https://www.barkandwhiskers.com/2023-03 ... s-in-dogs/

Daar kun je het belang van Ubiquinol lezen.

Overigens vind ik de vitamine B6 in Cardio Vitae geen probleem. Het is op 100% van de ADH. Dat is echt niet hoog. Maar er zit geen Ubiquinol in en ik vind dat je dat echt wel moet geven.
Ok, een pound is ongeveer 500 gram, 10 gram ubiquinol per pound, ze is ongeveer 9 kilo, is 180 mg ubiquinol, kan ik dat dan afronden op 2x 100mg? Van Vitals kreeg ze 1 capsule, dus al te weinig eigenlijk.
Ik ga dan die cardio vitae en ubiquinol geven, ze krijgt nog cardisan erbij 2x per dag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door