Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Siberienne
Zoals het er nu uitziet heeft Shad een flinke darmontsteking, waarschijnlijk vooral dikke darm (mn veel slijm). Hij staat nou 4 dagen op Flagyl (antibioticum) en dat moet totaal tien dagen. Shad stond al een poosje op brok :sofa: en dat ging lang goed. Ja ik weet het, maar de kvv hier is vaak kweekzalm, varken en rund (en dat verdraagt hij niet zo goed). Maar goed, ik ben nu voor hem aan het koken om de boel tot rust te brengen en het gaat al veel beter. Geen slijm meer bij de poep en redelijk vaste drollen. Lab laat geen hele rare dingen zien. Iets verhoogd ASAT en ALAT maar voor een hond van zijn leeftijd niet abnormaal. Wat hij nu krijgt is gekookte kipfilet / kalkoenfilet, havermout, groentemix, psyllium. En beetje kefir (op melkbasis). Hij eet heel goed, wil meer dan wat hij krijgt :-\ dus daar zijn we blij mee. Voor een paar daagjes is dat prima. Maar voor langer moet ik toch iets completer gaan koken. Ik heb zelfgedroogd eischaalpoeder. En oh ja, hij heeft een probleem met zijn achterpoten (neurologisch, veroudering) waardoor hij slechter loopt maar het is wel belangrijk dat hij makkelijk poept. Ik denk zelf wel over uitbreiden met witvis (kabeljauw) en huttekäse. Verder weet ik nog dat ik Spot destijds een vitamine / mineralen supplement gaf maar ik kan nog niet zoiets vinden hier. Dus, tja, zelf eten maken dat licht verteerbaar is, bij een darm die ontstoken is en een oudere hond - die het vooral comfortabel moet hebben .. tips?
Door hannabelgje
Ik zou denk ik bottenbouilion geven als toevoeging. Zeker vanwege de mineralen die hij verloren is met de diarree.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Door Siberienne
hannabelgje schreef: wo 04 jun 2025, 21:20 Ik zou denk ik bottenbouilion geven als toevoeging. Zeker vanwege de mineralen die hij verloren is met de diarree.