Moderator: Lizzy
hannabelgje schreef: ↑wo 04 jun 2025, 21:20 Ik zou denk ik bottenbouilion geven als toevoeging. Zeker vanwege de mineralen die hij verloren is met de diarree.Goed idee, ga ik maken morgen, dank!
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Lizzy schreef: ↑do 05 jun 2025, 17:18 Bedoel je dit topic ? viewtopic.php?f=33&t=133002Ik weet het ook even niet zo goed. Bij had hele gele poep waardoor ik bang was dat hij ook leverproblemen had. Dat lijkt mee te vallen, poep wordt ook weer wat donkerder van kleur nu en geen slijm er meer bij. Dit waren zijn waardes, het is geen falen van de lever, geen enorme hepatitis en het bloedprikken ging niet zo soepel waardoor ALAT ook wat hoger kan zijn.
Dat is voor honden met leverproblemen. Ik weet niet of ik dit direct geschikt vind voor bij darmproblemen en ik weet niet of dat bij een kleine verhoging van leverwaardes nu perse al nodig is. Maar goed, als hij het goed doet op havermout: dan kan het natuurlijk wel!
Qua eierschaalpoeder: daarvan geef je 1 theelepel op 500 gram vlees/orgaanvlees. Niet bij pens. De calcium/fosfor verhouding van pens dusdanig dat je daar niet echt extra calcium bij hoeft te geven. Als je natuurlijk weer een beetje pens met vlees en orgaanvlees geeft: dan wel weer de dosering eierschaalpoeder op de hoeveelheid vlees/orgaanvlees (excl. pens).