Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irisscorp
Mijn hond een basset hound krijgt Cytopoint voor zijn atopie, nu is het zo dat hij paar dagen na zijn spuit een slechte eetlust heeft, tis nu reeds de tweede keer na zijn spuit dat hij paar dagen later braakt, maandag heeft hij zijn spuit gehad en gisteren en vandaag gebraakt vorige maand ook . Zijn er nog mensen met honden die dit probleem hebben a.u.b.
Door Envie
Nee, niet bekend. We hebben vorig jaar een paar keer die prik gehad voor ons hondje met -tig allergieën en bijbehorende jeuk/ontstekingen.
Sinds we bij Tannetje Koning, holistisch dierenarts in behandeling zijn gaat het veel beter.
Met name haar weerstand is flink verbeterd!!
Door Envie
Klopt. De jeuk is aardig onder controle, maar moet haar wel geregeld wassen en haar oren behandelen met EarDust. Soms gaat het even wat minder, en hebben we een lichte oorontsteking. Maar het krab uurtje wat ze vaak eind van de middag had is voorbij.
Voeding is alleen nog wild. Geen kip, rund, eend, lam, paard meer.
Door Irisscorp
Prima, welk merk geef je dan van wild aub is het KVV of gestoomd , ik geef ook wild van darf of gestoomd van ritzenberger
Door Envie
Ze krijgt Darf wild en barf konijn en hert. We hebben overigens een tijdje een eliminatie dieet op konijn gevolgd, het werd in die periode iets beter. Maar volgens Tannetje had ze geen voedselallergie omdat de klachten daar niet op wezen.
We konden het best op wild overstappen omdat dat eigenlijk nooit slecht is. Mijn hondje heeft -tig andere allergieën, een flinke ondersteuning van het immuunsysteem samen met omega 3 werkt hiervoor het beste.
Door pike
Envie schreef: di 27 mei 2025, 21:56Barf konijn.
Bedoel je dat je delen van wild konijn als barf voert? Waar kan je dat nog kopen als ik vragen mag? Ik kom dat helaas niet meer tegen.
Door pearlsofpassion
Lijkt alsof nieren of lever er niet tegen kunnen dan.

Ik zou het niet meer geven. Op een keer wordt de schade blijvend.
Door Irisscorp
Ik denk er ook over om het niet meer te geven de dierenarts stelde voor om de helft van de dosis maar ik sta in beraad, ben op zoek naar alternatieven , alleszins geen apoquel en ook geen cortisone
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door