Moderator: Lizzy
Siberienne schreef: ↑zo 25 mei 2025, 09:35 Bij onze hond had het helaas niet zo veel effect, wrschl bij hem niet artrose wat de klachten gaf.Dit dus, soms heb je geen keus als je je oudere hond nog comfortabel probeert te krijgen.
En wat is je alternatief? En welke bijwerkingen heeft dat? Onze hond staat nu op Rimadyl, maar daar hebben we echt moeten zoeken naar een dosis die hij verdroeg. Hij krijgt het nu al ruim een jaar, met Carsivan erbij, maar ik ben toch bang dat hem dit uiteindelijk ook problemen kan gaan geven.
Want met al dit soort middelen: je gaat het vaak geven aan oudere honden en die kunnen meerdere problemen hebben / krijgen. Als een hond van 15+ een herseninfarct krijgt, is dat dan van de Libra, of van de ouderdom? En is het van de Librela, is het dan de gewonnen jaren met minder klachten waard?
Een kennis van mijn heeft haar hond, die geen NSAID pijnstiller verdroeg, ook lang op de librela gehad, zonder bijwerkingen. Voor haar en haar hond was het middel een uitkomst.
- pien - schreef: ↑zo 25 mei 2025, 10:17 Dit dus, soms heb je geen keus als je je oudere hond nog comfortabel probeert te krijgen.Precies hoe ik er in sta.
Aangezien ik altijd oudere herplaatsers heb ben ik gaandeweg gaan beseffen dat niet alles 'natuurlijk' hoeft en zeker niet als de hond (nog) ouder wordt, nu denk ik 'wat maakt het uit om er (relatieve) 'bende' in te stoppen als hij dan comfortabel is'. Natuurlijk maak je een afweging maar het gaat voornamelijk om kwaliteit en niet om kwantiteit. Dat heb ik geleerd van de afgelopen jaren.
Lizzy schreef: ↑ma 26 mei 2025, 12:04 Ik zag recent een shocking artikel met foto's over dit spul:
Bron: https://www.frontiersin.org/journals/ve ... MjnYgkjf7A
En als je een hond van 5 jaar hebt, dan zou dit niet mijn eerste keuze middel zijn. Ook niet het 2de of 3de of 4de. Tenzij je moet kiezen tussen inslapen of dit proberen. En daar valt of staat wat mij betreft alles mee.
Lizzy schreef: ↑di 27 mei 2025, 07:46 Ik weet het ook niet maar ik ben het wel 100% met jou eens dat geen enkel medicijn zonder bijwerkingen komt. Dus als je hond jong is en er zijn andere betere alternatieven: zou ik dat doen. Aangezien dit middel ook buitensporig duur is, zijn er best veel dingen die je eerst kunt proberen voordat je zo'n spuit laat zetten. Acupunctuur bijv. werkt vaak erg goed bij allerlei soorten ernstige pijnen.Absoluut, acupunctuur heeft bij Misty ook heel lang supergoed gewerkt. Net als zorgen dat het lijf in balans blijft bewegen, dus regelmatig chiropractie (physiotherapie) ....dat krijgt ze nu nog altijd.