Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TeuntjeT
Mijn teckel heeft weer last van zn linkeroor.
Het rook erg muf ( beetje zweetvoeten lucht) dus een weekje goed schoongemaakt met traumapet oordruppels, dat leek niks te doen, nu een paar dagen met otoclean bezig (heb ook nog Duoxo oorcleaner in huis)
De geur is minder, maar oortje is nog wat rood.
Hij krabt er niet veel aan, schud soms wat met zijn hoofd en houd het oor wat af.
Voorheen werkte het wel om het zelf even goed schoon te houden een paar dagen achter elkaar, maar behalve dat de stank minder wordt, doet het weinig.
Als ik met mijn vinger in zijn oor voel, dan voelt het ook nat, maar dat kan door het druppelen komen misschien?
Bij het schoonmaken van het oor neem ik het oor na het inmasseren (en uitschudden) altijd even af met een watje, voor zover ik er bij kan.
Geen viezigheid op het watje.
Wat kan ik nu nog proberen, of waar denken jullie aan?
De laatste keer toen hij dit had, zag de dierenarts op de roodheid na geen bijzonderheden.
Misschien het oor nu even helemaal met rust laten, kijken of het wat rustiger wordt en opdroogd? En anders toch maar weer naar de dierenarts.....
Door Lizzy
Zweetvoetenlucht in de oren duidt naar mijn mening op een teveel aan gisten. En natte oren zijn wel een broeinest. Ik raad je aan er niet meer met je vinger in te gaan zitten peuren maar na het schoonmaken met zo'n wattentip goed droog te maken:

Afbeelding

Deze kun je best ver voorzichtig het oor in doen zonder dat het pijn doet of iets kapot maakt. "

Als het buitenste oorschelp (aan de binnenkant) rood is wil het ook nog wel eens goed helpen om dat licht in te smeren met een goede tea tree zalf.
Door Envie
Probeer eens EarDust. Bij mijn hondje wat vorig jaar zo’n last van haar oren heeft gehad werkt het goed. Het houdt de oren goed droog en werkt goed tegen gisten en bacteriën. Na vanalles en nog wat geprobeerd te hebben is dit het enige wat goed werkt.
Door Lizzy
Envie schreef: di 27 mei 2025, 21:54 Probeer eens EarDust. Bij mijn hondje wat vorig jaar zo’n last van haar oren heeft gehad werkt het goed. Het houdt de oren goed droog en werkt goed tegen gisten en bacteriën. Na vanalles en nog wat geprobeerd te hebben is dit het enige wat goed werkt.
Weet jij wat daar in zit?
Door TeuntjeT
Sinds mijn bericht dagelijks de oren droog en schoongemaakt met de baby wattenstaafjes, daarna druppelen met Traumapet (aan het begin 2x per dag voor een paar dagen) en vanmorgen zag het oor mooi rustig, wat vervelling, geen nattigheid, roodheid, of krabwondjes meer zichtbaar.
Ik ga nog een paar dagen door met dagelijks behandelen, en wil daarna kijken of ik terug kan naar 1 of 2x per week.
Hij heeft dit overigens steeds terugkomend aan hetzelfse oor (links, nooit rechts)
Door Lizzy
TeuntjeT schreef: zo 01 jun 2025, 14:46 Sinds mijn bericht dagelijks de oren droog en schoongemaakt met de baby wattenstaafjes, daarna druppelen met Traumapet (aan het begin 2x per dag voor een paar dagen) en vanmorgen zag het oor mooi rustig, wat vervelling, geen nattigheid, roodheid, of krabwondjes meer zichtbaar.
Ik ga nog een paar dagen door met dagelijks behandelen, en wil daarna kijken of ik terug kan naar 1 of 2x per week.
Hij heeft dit overigens steeds terugkomend aan hetzelfse oor (links, nooit rechts)
Vreemd he, dat het altijd hetzelfde oor is...? Heb je wel eens een kweekje laten maken van het vuil/nattigheid?
Door TeuntjeT
nee, omdat het ook opeens weer weg was. mocht het weer terugkomen dan is dat een goed idee!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door