Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Miekie
We hebben deze week gehoord dat onze Mechelaar Joost beginnende spondylose heeft. Waar zou hij het meeste baat bij hebben,de fysio of de osteopaat? Ik heb met osteopathie helemaal geen ervaring, zijn er mensen die hier goede ervaringen mee hebben?
Door Lizzy
Oh beh. Nou ja, mijn Dalmaat is er ruim 14 mee geworden (Brutus) en ging dood aan hartfalen... Dus er is altijd hoop gelukkig. Mijn Basset is een minder goed voorbeeld, zij had ook spondylose en zij is maar 10 geworden, maar overleed aan maagkanker. Hoe oud is Joost? Vertoont hij symptomen van spondylose? Ik zou zelf absoluuuuut geen correcties/manipulaties uitgevoerd willen hebben. Want bij Whoofer (mijn Basset) hebben ze wel gemanipuleerd en toen brak er een spondylosebrug af. Verlamming tot gevolg. Dus beide kan, maar ik zou dus wel met de osteopaat overleggen of de behandeling zonder manipulaties kan plaatsvinden en zo niet: zou ik daar niet aan beginnen.
Door Miekie
Bah, wat een naar verhaal!!
Joost wordt volgende week 6.We hebben hem afgelopen december uit het asiel gehaald. Nu hebben we hem een tijdje hebben vallen bepaalde dingen op, en hebben we foto's laten maken. Hij is bijv. erg traag met zitten en gaat het liefst zo snel mogelijk weer liggen. Ook heeft hij erg weinig bespiering op zijn achterpoten. Op training heeft hij moeite met snelle en korte wendingen,die doen we ook niet meer, we nemen de bochten wat ruimer.
Persoonlijk neig ik ook meer naar de fysiotherapeut. Ik heb van dierenarts een goede aangeraden gekregen.En nu ik jouw verhaal heb gehoord sta ik niet te springen om naar de osteopaat te gaan!
Door Lizzy
Miekie schreef: do 27 mar 2025, 13:53 Bah, wat een naar verhaal!!
Joost wordt volgende week 6.We hebben hem afgelopen december uit het asiel gehaald. Nu hebben we hem een tijdje hebben vallen bepaalde dingen op, en hebben we foto's laten maken. Hij is bijv. erg traag met zitten en gaat het liefst zo snel mogelijk weer liggen. Ook heeft hij erg weinig bespiering op zijn achterpoten. Op training heeft hij moeite met snelle en korte wendingen,die doen we ook niet meer, we nemen de bochten wat ruimer.
Persoonlijk neig ik ook meer naar de fysiotherapeut. Ik heb van dierenarts een goede aangeraden gekregen.En nu ik jouw verhaal heb gehoord sta ik niet te springen om naar de osteopaat te gaan!
Ik zou ook naar een fysio gaan. Overigens was het niet een osteopaat die de brug afbrak bij Whoofer maar Dorith Aharon, orthomanueel dierenarts.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door