Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Shiloh
Onze Tervueren (bijna 10 jaar) heeft de laatste tijd al wat moeite met opstaan en sinds een week of 2 (na flink achter een balletje aan te hebben gerend) ontlast ze regelmatig een van haar achterpoten bij het opstaan. Eenmaal in beweging loopt ze weer normaal maar als ze stil staat begint deze poot te trillen. Ze krijgt heeft nu voor 2 weken pijnstillers en als het daarna niet beter gaat worden er foto's gemaakt van haar heupen. Aangezien ze al wat ouder is en opstaan niet meer echt soepel gaat dacht ik dat ze wel wat ondersteuning kan gebruiken. Nu zag ik op de website waar ik haar KVV bestel het supplement Imby Hip & Joint. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? of een ander supplement dat haar oude dag wat kan vergemakkelijken?
Door Lizzy
Dit zijn de actieve ingrediënten:

Per Chew:
Glucosamine 240mg/chew, Collageen 159mg/chew, Magnesium glycinaat 110mg/chew, Methylsulfonylmethaan (MSM) 100mg/chew, Boswellia Serrata 75mg/chew, Algenolie 60mg/chew, Kurkuma Poeder 38mg/chew, Vitamine C 13mg/chew, Hyaluronzuur 10mg/chew, Zwarte Peper 1,1mg/chew, Mangaan-chelaat 0,9mg/chew

Dat ziet er goed uit en dit zou kunnen helpen. Dat is een kwestie van uitproberen. En als dit niet helpt, is dat geen reden om niet ook iets anders te proberen hoor, want het ene glucosamine preparaat werkt bij de ene hond beter dan het andere (puur individueel). Heeft de dierenarts ook de kruisbanden gecontroleerd?

Sterkte met je hondje! Ik vind 10 trouwens echt nog een behoorlijke jonge hond dus ik zou denken dat er meer uit te halen moet zijn. Eet ze brokken?
Door Shiloh
Dank je voor het nakijken, ik ga het proberen.

Of de kruisbanden gecontroleerd zij weet ik niet, daar heeft hij het niet over gehad en ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ze dit controleren. Zal het daar bij de volgende controle ook even met hem over hebben.
Wat hij wel heeft gedaan is de achterpoten helemaal naar achteren uitgestrekt en de hele achterhand omhoog geduwd, daaruit kwam dat ze erg stijf in de rug is en dat is ook de reden dat mocht er over 2 weken geen verbetering zijn hij foto's wil maken van de heupen.
Ook heeft ze volgens hem artrose (loopt met 1 voorpoot niet helemaal zuiver) dit is ook de reden dat ik wil gaan beginnen met de Glucosamine.

Ze krijgt nu sinds een klein jaartje half brokken half KVV. Ik heb haar als pup al geprobeerd KVV te geven maar toen beliefde ze geen vlees (kieskeurige eter). Nu krijgt ze 's-ochtends brokken en 's-avonds KVV van Kivo en dat gaat er in als koek.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door