Rana heeft sinds gisterenavond opeens een dik oog wat uitloopt naar de hele zijkant van haar gezicht; naast en ook onder het oog. Neus aan die kant is ook dik.
Het is vrij opeens dik geworden, viel opeens op gisterenavond. Ze is ruim 14 dus heel wild met het uitlaten doet ze niet meer. Het oogje zelf is redelijk schoon maar zit wel zo goed als dicht door de zwelling. Het lijkt vocht, een abces? We druppelen nu met ogentroost en afgekoelde groene thee (anti bacterieel). En ik heb haar een paar keer traumeel gegeven. Geen idee of dat wat doet maar dat heb ik in huis.
Hoe lang kunnen we het afwachten? Of morgen naar de da? Toevallig zijn we vrijdag met haar bij de da geweest omdat ze erg leek te “werken” met ademhalen. Ze is toen uitgebreid gechecked maar niets geks gevonden. Er is toen ook in haar bekkie gekeken maar daar viel ook niets op. Ze ruikt ook niet heel erg uit haar bekkie of iets.
Ik heb ergens iets van afwachten. Vocht word door het lichaam zelf weer opgeruimd en misschien is ze geprikt of heeft ze zich geschaafd of iets tijdens het wandelen en is dat een abces geworden. Heb het ooit eerder met een kat gehad en toen vond ik “toevallig” een wondje op een plek die in de buurt van het dikke oog zat en daar kwam, na het losweken van het korstje, de pus uit met lichte druk. Bij Rana zie ik zo geen wondje en wanneer het uit een wortel van een kies oid komt dan lost het zich niet op.
Ze eet nog steeds graag. Is wel wat van slag lijkt het, wat slomer. Ze voelt qua temperatuur normaal. Hijgt af en toe maar dat heeft ze wel vaker. Wat is wijsheid en wat kunnen we ev doen om haar te ondersteunen?