Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

In de hoop dat iemand me kan helpen; vanwege poepeten en aarde en vachtproblemen bij 1 hond ben ik begonnen met veendrenkstof en bokashi.. Mijn vraag: 1 hond staat op Apoquel vanwege huidproblemen en enorme jeuk. Dit werkt geweldig, maar ik geef het liever niet natuurlijk . Nu dacht ik: Apoquel legt het immuunsysteem plat. Veendrenk en bokashi stimuleren een gezond immuunsysteem. Maar als haar immuunsysteem sterker wordt, worden de klachten van de huid en de jeuk dan ook weer erger?
Ze eet het graag. Qua voeding en dergelijke heb ik alles geprobeerd. Graag alleen advies over bovenstaande vraag.
Ik hoopte door dit te geven, ze van de Apoquel af kan. Ik zie nu iets meer jeuk dan vóór deze stoffen en ze gaat dan ook weer s nachts tegen me aan liggen, waar ze mee was gestopt vanaf de Apoquel.
Help!
Als de problemen van je hond veroorzaakt worden door een overactief immuunsysteem (waar een allergie wel op duidt) is de kans inderdaad groot dat de problemen erger worden als je het immuunsysteem gaat stimuleren. Dus in antwoord op je vraag: ja, dat kan.

Barfplaats wordt gesponsord door