Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irisscorp
Ik denk dat mijn hond met verteringsproblemen zit, hij heeft niet echt geen eetlust en als hij eet dan braakt hij de meeste keren, niet altijd maar deze middag weer, had hem deze morgen kangoeroe met worteltjes gegeven en de worteltjes kwamen er uit zoals ze er in gegaan zijn en ook nog stukjes kangoeroe, hij ziet er niet ziek uit, speelt en gaat wandelen , maar ik maak me toch wat ongerust, iemand enig idee? Mag pas volgende week maandag naar de DA .
Bedankt
Door Lizzy
Irisscorp schreef: zo 19 mei 2024, 12:55 Ik denk dat mijn hond met verteringsproblemen zit, hij heeft niet echt geen eetlust en als hij eet dan braakt hij de meeste keren, niet altijd maar deze middag weer, had hem deze morgen kangoeroe met worteltjes gegeven en de worteltjes kwamen er uit zoals ze er in gegaan zijn en ook nog stukjes kangoeroe, hij ziet er niet ziek uit, speelt en gaat wandelen , maar ik maak me toch wat ongerust, iemand enig idee? Mag pas volgende week maandag naar de DA .
Bedankt
Heb je de worteltjes helemaal gaar gekookt? Want anders kotsen veel honden dat weer uit.

Is dit recent? Net? Of altijd? Wat eet je hond normaal gesproken? Hoe lang heeft hij deze problemen?
Door Irisscorp
Goede middag, de worteltjes waren niet gemixt wel gekookt, vorige week heeft hij ook gebraakt 1x en deze morgen al zijn eten er uit, hij eet ook veel gras al een tijdje en likt aan de zetels en gaapt veel, soms krijgt hij hert gekookt met wortelende , deze morgen was het kangoeroe, maar na de middag heb ik hem enkele brokken gegeven van Celtics connecties eend en gans
Door Lizzy
Irisscorp schreef: zo 19 mei 2024, 16:23 Goede middag, de worteltjes waren niet gemixt wel gekookt, vorige week heeft hij ook gebraakt 1x en deze morgen al zijn eten er uit, hij eet ook veel gras al een tijdje en likt aan de zetels en gaapt veel, soms krijgt hij hert gekookt met wortelende , deze morgen was het kangoeroe, maar na de middag heb ik hem enkele brokken gegeven van Celtics connecties eend en gans
Klinkt alsof het al begint in de maag.

Is er een reden waarom je gekookte kangoeroe en hert geeft? Geef je hem dit nu, omdat hij problemen heeft, of geef je hem dit altijd?

Kun je wat meer vertellen over je hond? Leeftijd, gezondheid, etc? Hoe is zijn ontlasting?
Door Irisscorp
Zijn ontlasting is goed, ik geef hert en kangoeroe omdat hij een allergie heeft , hij is 2 jaar, ik wissel af met KVV van Darf wild, nu heb ik om te proberen de worsten van rietsenberger paard besteld dit is gestoomd, heb het nog niet gegeven want is nog niet toegekomen. Hij heeft ook Atopi en krijgt elke maand een cytopoint prik
Door Lizzy
Irisscorp schreef: zo 19 mei 2024, 16:45 Zijn ontlasting is goed, ik geef hert en kangoeroe omdat hij een allergie heeft , hij is 2 jaar, ik wissel af met KVV van Darf wild, nu heb ik om te proberen de worsten van rietsenberger paard besteld dit is gestoomd, heb het nog niet gegeven want is nog niet toegekomen. Hij heeft ook Atopi en krijgt elke maand een cytopoint prik
Aha. Juist. Ik denk dat het probleem gecompliceerd is. Het gaat (naar mijn beleving) in de maag al niet helemaal lekker. Mogelijk een tekort aan maagzuur. Dan gaat het verderop in de (dunne) darm waarschijnlijk ook niet lekker. En een hond met allergieën: die hebben meestal ook een leaky gut. En dat moet gerepareerd worden. Dus ja, om zoiets op te lossen en niet weer naar de dierenarts te rennen en daar het volgende pilletje te krijgen: moet je echt diep graven en ver willen en kunnen gaan. Misschien zelfs een holistisch dierenarts inschakelen.

Ik kan hier helaas niet op zeggen "geef even dit, dan lost het probleem zich vanzelf wel op", het spijt me.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door